Alla inlägg den 10 november 2010

Av Annelie - 10 november 2010 18:54

Eller rättare sagt en sten har ramlat från mitt hjärta...

Har ringt till mina släktingar, en del av dem i alla fall och styrt bort firandet av min födelsedag, jag orkar bara inte ha en massa främmande i helgen, tyvärr.

Har inte bakat el gjort nått vettigt kan jag lova, och kommer inte att göra det heller  

Känner att jag har så mycket annat att göra just nu och helgen är det enda som känns någorlunda fritt från alla måsten, ett tillfälle att vila och bara vara, och det behöver jag verkligen nu känner jag.

SEN behöver jag verkligen läsa min stud.litteratur jag har *suck* även det känns lite efter just nu, men i helgen ska jag ta igen det jag lovar!!!


SÅ tack alla gulliga ni som jag har ringt för er förståelse! OCH ni som jag inte har ringt, hoppas ni läser det här och respekterar min önskan, bättre födelsedagspresent kan jag inte få  Ps: Jag fyller juh faktiskt inte jämt än  


Kram!

Av Annelie - 10 november 2010 08:28

Det finns nog ingen människa som kan reta upp mig så mycket som min äldsta dotter,men det finns heller ingen annan som är så himskans ärlig heller!

DET uppskattar jag!

Tänk om människor, *istället för att gå bakom ryggen och tissla och tassla, skriva på bloggar el bland annat FB*..säga det rakt ut??? varför är man så himla feg med det?

Tyvärr så är jag inte så att jag alltid säger rakt ut, är hellre tyst och säger ingenting, men ibland kan det poppa ur, och jag står för det.

DET har jag lärt mina barn, ärlighet! SEN att man ljuger finns inte i den här världshistorien, jag blir skogstokig när jag hör när nån sitter och ljuger.


DET sa min son en gång till sin lärare.

"Det värsta min mamma vet är när man ljuger, då blir hon så arg så hon kokar"


När man inte kan säga saker rent ut, eller håller inne, eller går bakom ryggen, brukar jag säga till mina barn, att man får alltid veta, på ett eller annat sätt, och hur mår människan då??

Tänk om man säger det på en gång istället?

Så slipper mam obehag, eller säg ingenting alls är väl ännu bättre?

Har man inget vettigt att säga, var bara tyst!


Nä, jag uppskattar ärlighet, och jag hoppas mina vänner och övriga som läser är det mot mig, man behöver inte "låtsas" vara min vän, varken här eller på FB...för det vinner man inget på, inte då från mig i alla fall...


Ps: Ett irreterande inlägg jag vet, men den här morgonen har inte varit den bästa, behöver skriva av mig...och man får väl göra det??? Det är juh min blogg;)


Godmorgon el vad man nu ska kalla det...

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards