Direktlänk till inlägg 24 december 2013

Julminnen

Av Annelie - 24 december 2013 11:29

Julminnen är något man skapar genom traditioner, vad man har upplevt från det man är liten och hela vägen upp till sitt vuxna liv.

Jag har många fina mina minnen som jag bär med mig, med mina fina farföräldrar...

Tyvärr tog den tiden slut, så gjorde även mina fina minnen, har dock skapat egna, men kommer aldrig att bli detsamma som den tiden.

Föräldrarna separerade, jag växte upp, skaffa egen familj, jag separerade och fick då uppleva något som jag aldrig någonsin vill att någon annan ska få vara med om! Fast julmirakel kan ske, och det gjorde det även för mig i den tråkiga stund jag hade...

Där satt jag..

Ensam..

Var inte bjuden, påtänkt av någon av min släkt!!

Mina barn firade en underbar jul tillsammans med sin pappa och hans släkt, och det var då för väl, barnen är viktiga!

Där satt jag hos min fina väninna, vi pratade och jag drack upp hennens julsprit och tyckte synd om mig själv, jag menar, vem vill sitta ensam en jul?

Och plötsligt händer det!

En kär gammal vän, som jag inte har så mycket kontakt med idag, ringde och frågade vad jag gjorde... jag berättade lite smått och försökte väl som att förfina lite mitt lilla julfirande.

Vi lade på och efter en stund ringde han igen.

- Inte ska du sitta hemma själv en julafton! Mina föräldrar vill att du ska komma och äta med oss! Jag hämtar dig om en stund!

Jag grät!

Blev så fruktansvärt glad!

Han hämtade mig, jag fick god mat, julsnapsen,många skratt och fick till och med ett paket som hans mamma fixat åt mig!

Trots att jag inte fick fira med mina barn, så fick jag fira med vänner, och det värmde i mitt lilla hjärta!


Detta har jag tagit med mig, även om jag inte gillar julen så där speciellt mycket, så ser jag till att mina barn, släkt och vänner aldrig ska vara ensam på det sättet jag var!

Tycker det var så fantastiskt fint gjort av min vän och hans familj!

Jag hoppas ni alla andra där ute skänker en tanke till alla som finns där ute, alla är inte lika lyckligt lottade, vissa får inte ens ett telefonsamtal, en god jul hälsning, utan sitter där ensammen...


Alla ska få känna att man är älskad!


Kram alla och en riktigt god jul!  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 6 december 2013 23:57

Miss me... eller den jag var på väg att "bli"...*suck* Hatar sjukdomar, besvär.. för tid för träning.. det har jag!       I juni är dessa tagna... i år.. hade juh på börjat ngt.. en bit på väg! Fasiken de kan man inte tro när man ser mig nu,...

Av Annelie - 6 december 2013 20:50

En vanlig hemmakväll hemma hos Öbergs... Tv:n med förstärkare å hela kittet går på högsta volym, finalen Idol, japp den ska både se och icke förglömmas, höras.. Mitt i allt får min man ett sms. -Happ bäst å klä på sig säger mannen och drar på s...

Av Annelie - 6 december 2013 08:18

Ja! Ingen försovning idag    Fast jag undrar om lillan och mannen var lite skeptiska ändå? De ställde larmet på lillans mobil igår kväll så att det inte skulle bli samma sak idag, vilket blev en riktig mysmorgon med julkalendern *som vi missat ...

Av Annelie - 5 december 2013 09:34

... eller så inte! Vaknade med ett ryck när jag hör min mans röst i hallen.. Shit! tänkte jag.. Vad tusan är klockan? Tittade lite snabbt å insåg till min fasa att den var 8! Å lillan som har idrott på morgonen och bör vara omklädd och klar...

Av Annelie - 4 december 2013 12:28

ja, nu är det gjort, behandlingen, och jag mår allmänt dåligt .. fast det är tydligen väldigt normalt fick jag veta. Infann mig lydigt och fint kl 7.oo på måndag morgon. Blev hänvisad till en sal där jag fick sätta in alla mina kläder i ett skåp,...

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Skapa flashcards