Alla inlägg under september 2009

Av Annelie - 28 september 2009 20:18

Fick en kommentar här på ett inlägg om mina jeansleggins, en fråga om jag var med barn..*ler*

OCH när jag själv läste igenom det så insåg jag hur det lät och att man lätt kan misstolka vissa saker...*L*


"köpte mig ett par jeansleggings..japp ni läste rätt, jag har tråcklat mig i dessa leggins...tack gode gud att det inte finns knapp på dem för det hade jag nog inte fixat...*ler* Gummiband i all sin ära är inte dumt,nu får jag bara hoppas att de inte trillar ner till fötterna som de andra gjordeCool"

( taget ur bloggen )

 

Japp, så var det, det jag menade var så här, från början så köpte jag ett par jeansleggins i stl M, som tyvärr var lite stora i midjan, så de ramlade ner hela tiden, min dotter fick ta dem och så tråcklade jag dit ett extra gummiband så att hon kunde knyta fast dem...( gummibanden e så dåliga på dessa leggins )

Varför jag köpte M var för att jag tyckte S var så himla trånga, men hur det nu var så köpte jag small ändå...och då satt de fast, och det jag menade med knapp, det skull ALDRIG ha funkat med Small på ett par "vanliga" byxor...då hade jag aldrig fått igen knappen...

Gud vilken lång förklaring, men inga barn här inte! räcker såååååååå bra med de gullungar jag harFlört

Av Annelie - 28 september 2009 16:16

Hur förvirrat låter inte det?

Förvirrat men lugnt???

Nja, men lite så är det just nu, idag har vi haft det rätt så lugnt på arbetet, många barn som är sjuka eller lediga enligt schema så hela 8 barn av 16 idag;)

Sen var det ilfart och hämta sonen, vi hade en tid klockan 14 på habiliteringen där vi skulle träffa ptp-psykologen.

Jättetrevlig tjej och riktigt duktig.

Ser fram emot ett bra samarbete med henne, sen att det klaffade direkt med sonen är bara sååååå positivt.

Arbetsmaterialet vi kommer arbeta med heter CAT-kit och betyder Kognitiv Affektiv Träning.  http://www.cortexutbildning.se/katkittoversatt.htm 

Länkar till en sida om ni är intresserade och se vad det handlar omFlört

 

Efter middagen idag så bär det iväg till lillans förskola där det är det sedvanliga föräldramötet, sååååååååå där blir det nog lilte surr och kaffe.

Mannen kommer sedan att lämna mig helt ENSAMMEN, hur det nu ska gå*ler* Nä, men han drar till garaget för att meka lite i en kompis bil, och det nöjjet kan han få ha, då kanske man kan sitta i lugn och ro och glo på lite tv, eller surfa runt här en stund...Tungan ute


Av Annelie - 27 september 2009 20:34


Taget från facebook:

  


"Så är detCool

Av Annelie - 26 september 2009 10:21

Igår efter jobbet var det snabbt hem, duscha,klä om och sätta på lite smink.

Sen körde mannen mig in till stan där jag mötte upp de andra arbetskollegorna, sen gick vi vidare dit vi skulle, till en annan kollega, som hade lagat mat, och då menar jag MAT!

Hon hade verkligen gjort det bra! Vi var dock försökskaniner på rätterna, men det gör jag gärna om kan jag säga!

Grunden till allt det här är att en kollega ska gå i pension, hon slutar på onsdagGråter HON kommer verkligen att vara saknad, så den här kvällen var helt otrolig,god mat och dryck och bara mys och skratt och surr, precis som det ska vara.

Jag var hemma vid 12- tiden på kvällen;)

Hem så körde världens bästa Katarina mig, hon ville inte få något för besväret, men jag tycker att en liten slant kan man alltid få, eller hur??

Så när hon körde upp på infarten så lade jag diskret en hundring under handbromsen, och när jag steg ur så sa jag bara att hon hade en present där...Cool

*skratt* SEN fick jag ett sms där hon tyckte jag var så busig;)))

MEN det var mycket värt, inte ville man gå i högklackat och i regn i ungefär 4 kilometer??? Kändes inte som en bra upplevelse;) SÅ det tackar jag för!Skjutsen hem!


OCH mina vänner, mina jeansleggins som jag hade inhandlat, de satt kvar, de ramlade inte ner! *ME LIKE!*

Nu ska jag gå och fortstätta med kaffedrickandet;)

Kram alla där ute!

Av Annelie - 24 september 2009 20:15

Igår kväll satt jag här och filosoferade, läste lite bloggar och taggade mig själv att skriva ett lååååååååååångt inlägg med massor av ordbajseri.

Av nån anledning tog tröttheten över och känslan av skriva var inte stor *visserligen är jag inte bra på att skriva så det kanske bara var bra*Obestämd


Men hur är det egentligen??? jag går och är sååååååååååå sjukt trött hela tiden, inte snuvig eller i närheten av en sån där grissjuka utan mera en sån där trötthetssjuka...

Inte kan man klaga på att det är grått,mörkt och kallt ute för vi har en enormt fin höst!!! Och sommaren har varit helt underbar!!!

Så utvilad och glad i hågen är man, även om de trötta ögonen och hela jag ser sliten ut...*suck*


Trots min enorma trötthet så gick jag bärsäkargång här hemma igår, sängen fick sig en omgång, inte bara våran säng utan även lilla damens, och jag RENBÄDDADE inte hoppade eller studdsade i demFlört

Sen tog jag en tur med min "bäste vän" och jagade lite dammråttor, tänk att detta jagande aldrig tar slut?? OM man inför jaktsäsong på "råttorna" kommer jag få stora problem! De verkar föröka sig på nå konstigt sätt..fast de säger juh att råttor tycker om att ha lite "roligt"*L*

Sen kände jag lugnet, drack kaffe, surfade, hjälpte till med lite läxor och gnällde lite på stora damen, så man kan säga en helt vanlig tråkig vardag...


Idag har det varit jobb, in till stan och köpte mig ett par jeansleggings..japp ni läste rätt, jag har tråcklat mig i dessa leggins...tack gode gud att det inte finns knapp på dem för det hade jag nog inte fixat...*ler* Gummiband i all sin ära är inte dumt,nu får jag bara hoppas att de inte trillar ner till fötterna som de andra gjordeCool

Ja ni ser juh själva, ingen vacker syn!

TUR jag är en sån person som bjuder på mig själv;)

KRAM!



Av Annelie - 22 september 2009 21:30

Satt i godan ro vid den stationära datorn, där vi har all elektronik, kamera, externa hårdiskar, skrivare m.m

Tänkte lägga ut nått sånt där tjusigt kort på mig själv, redigerade lite och så, ni vet, ta bort lite rynker här och lite rynkor därTungan ute

PANG! Säger det!

Jag flög från stolen, hjärtat stannade en microsekund..

Sen ropar stora damen:

-Vad hände!!!!!

-Den dog...den bara..poff sa det, hörde du??? Skriker jag tbx..

-Jaha, och så fortsätter hon att se IDOl, som inget annat hade hänt...HON var inte alls så skärrad som jag...så där fick man inget medömkande*suck*

MEN jag, blev skiträdd!!!

Jag trodde jag skulle dö!

För inte är man beredd att datorn bara ger upp så där??!!

Så nu har den stationära datorn begett sig till datorhimmlen...Gråter

Sicken tur att vi har en laptop och stora damens dator och allt vi har är sparat på den externa hårdiskenSkrattande

Och att vi har så fina vänner som lyckligtvis hade en dator som vi kunde få, så nu har vi snart tre stycken...igenCool

Nu ska jag ta en kaffekopp och lungna ner mitt stackars hjärta, för det här kan inte vara bra när man börjar bli gammal...*skratt*

Av Annelie - 21 september 2009 20:59

Då ni!

Ska jag klippa mig, dax för ny frisyr igen kanske???*skratt*

Nä, jag har nog inte nog mycket hår för variation just nu, antingen kort eller jättekort eller kanske till och med rakad;)

Nåja, nu har man möblerat om hos sonen klart, mannen har krattat till bärlagret på baksidan, jag har ritat den nya "bron" som ska gå ihop med altanen på baksidan...kommer nog bli jättefint..

Så just nu sitter jag och drömmer om lite mera nya möbler, ska till IKEA snart sååååååååååå nu gäller det att spara lite pengar så man har lite pengar till att förnya sig lite.

På "tapeten" är för mig just nu den här plommonlila färgen, love it!!!

Javisst ja!

Den här lampan som jag var ute efter??:

  

NU har jag två:) Ibland så är det bra att sätta ut en köpes annonsCool


Av Annelie - 20 september 2009 22:28

Alltså jag bara är så förvirrad ibland, idag eller rättare sagt nu ikväll så sitter mannen och gör en skiva till bilen, åh, säger jag, kan inte du göra en till mig med?En sån där CD-skiva, för jag har juh inte mp3....

Mannen tittar på mig och skrattar till, du har juh för fan den värsta stereon...om man jämför med den jag har i min bil...

Ops!!!SÅ kan det gå!!!Oskyldig

Har som glömt i allt det där med köpa och sälja bilar, att helt plötsligt så har jag en Mp3-stereo och inte en sån där som bara spelar radio och OM man har tur en vanlig CD-skiva...*ler*


Tidigare idag när vi satt och åt så pratade vi om lite ditt och datt...'

Från ingenstans så börjar lilla damen att prata om vart maten tar vägen och så där...

Hon pekar på kroppen och säger:

-De här är de man andas med, och här ramlar maten in...och här uppe *pekar på huvudet* sitter hjärnan, OCH det är farligt, de är ögon, mun och näsan åxå, för tappar man det så  DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR man..........


Ja, vad säger man, har man ingen hjärna så dör man, men jag lever då än, med eller utanCool


Nu mina internetvänner, de få jag har, ska jag göra lite MERA nytta, ta hand om mig själv, nu har huset fått sitt;)

Kram och god natt!

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards