Alla inlägg under december 2011

Av Annelie - 20 december 2011 22:08

Solen skiner nånstans nu, det är jag helt övertygad om!

Jag har som sagt stort internetbehov, fast jag googlar mest runt på saker å ting som är intressant, om jag vill veta något om nått speciellt osv...inget spelande eller så.

Jag har skrivit om vår så kallade julafton, vilket har känts siså där med allt, och jag har kollat lite på hotell med julfirande runt om här uppe i norr...men allt kostar, speciellt när man är många och pengar har gått till julklappar.


Men skam den som ger sig! Jag hamnade på vår egna kommuns hemsida och där var det! Som handen i handsken och efter plånboken åxå!! Blev så glad, berättade för mannen och han är inne på helt samma!

Så nu är en del av julafton bokad...resten av kvällen firas hemma med mat och julklappsöppning...;)

 

Av Annelie - 20 december 2011 07:47

Eller?

http://annwe.bloggplatsen.se/2010/10/03/3678251-hmm/

Detta skrev jag 3:e oktober 2010...

Mycket av det stämmer än, eller allt, fast nu känns det mera týdligt varför jag inte gillar julen...bara jag då, försöker inte avspegla det inför barnen, jag pyntar, tar emot önskelistor, handlar julklappar i all välmening.

Fast nått fattas, och har alltid gjort, i år blir det mera märkbart, vi kommer att vara hemma, jag, mannen och barnen..mina tankar förs tillbaka till den tid då jag var singel, inga barn jul, var inte bjuden till nån...hade inget liv alls, man kände sig bortglömd och nertryckt. OM jag bara hade haft barnen hemma tänkte jag då,för det är dem som gör julen...

Hur de slutade tänker jag inte gå in på, men en räddade ängel med sin sambo dök upp och tog med mig till hans mor och far, för han tyckte inte jag skulle fira jul alldeles ensammen...

Efter det besöket förstod jag hur det kan vara, men aldrig upplevt själv då.. än...

Sen hände det andra saker den julen, vilket är resultatet av det liv jag lever idag, man,hus och barn..

Fast i år...

Blir det inte en julafton som min lilla tjej önskar sig, jag önskar av hela mitt hjärta att jag kan ge hon det, men det blir svårt.

Hon vill ha en tomte, å de går säkert att ordna, hon vill ha alla sina syskon här, vilket blir svårare, hon vill ha barn och många människor runt omkring sig...vilket blir jävligt svårt med bara vi hemma...julmat vill hon åxå ha, å det fixar lilla jag på tvärhand;)

Nyår blir desto bättre!

Eller lite bättre i alla fall...

Alla vi syskon med familj ska fira tillsammans å de blir nått att längta till!

Sen trettondagsafton var nått jag längtade till, men nu har vi då ingen barnvakt så biljetterna får vi försöka sälja osv...så det var den julen...

Fy...jag vill verkligen inte vara med längre...


Men godmorgon alla ni andra som har ett sånt bra liv, här är verkligheten!



Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards