Alla inlägg den 19 november 2010

Av Annelie - 19 november 2010 21:02

Jag vet knappt vart jag ska börja, men kan säga att sån här flyt som man har haft idag det går nog till historien..

Det började med i morse.

Lillan vaknade och satt sig i soffan och grät över hur ont hon hade i rygg och nacke...Mindre bra...

Efter lite prat, försök till övertalning så insåg jag att hon faktiskt hade ont, så jag ringde jobbet och berättade hur det låg till och sa att jag blir hemma idag 


Hade tänkt att vi skulle köpa skor idag, efter jag hade slutat jobbet, men hur det nu blev så efter vi hade ätit lunch bestämde jag att det gör vi i alla fall,så jag packade in lillan i bilen och drog snabbt iväg till Öjebyn på Sandlunds skor och köpte ett par Kuoma skor.

NÄR vi kommer hem så säger lillan att det inte var så sköna, de var små och trånga!!! FAN!!! Insåg att vi måste helt enkelt tillbaka..*suck*


Men då tänkte jag till lite, vi skulle även in till stan och köpa skor till stora damen, köra sonen till busstationen där bussen till ä-byn skulle gå klockan 15.40, sen att då mannen skulle in till stan 15.30 för att hjälpa hans mamma att få igång hennes telefon som verkligen behövs för att hon har personligt larm, så insåg jag att nu jäklar måste jag vara effektiv.

På dagordningen blev då:

  • Ringa sonens pappa och höra och det går bra att sonen tar 13.55 bussen.
  • Hämta Stora damen på hennes skola på väg in till busstationen
  • Tillbaka till sandlunds och byta skorna
  • In till stan där stora damen skulla köpa sina skor
  • Skynda sig hem, vänta in mannen som skulle till sin mamma
  • Middag och pust och stön!!

Det gick mycket bra att sonen tog 13.55 bussen, det var bara att komma tyckte hans pappa  

Fast nått gick galet!!  

Taxin var förseenad!!! Sonen kom hem 13:45!!!

Hade hämtat stora damen från sin skola för jag var redan less på att vänta på sonen och tänkte att de e väl lika bra då att han åker med 15.40 det får väl lösa sig på nått sätt, hem igen, och sonen hade kommit hem!

Då blev det lite bråttom! Sneglade på klockan i bilen, jag hinner tänker jag...

In i bilen med honom, körde som en dåre in till busstationen och HANN!!! 13:52 var ví där! När sonen stiger ur bilen så kommer bussen! *YES!!*

Sen var det som lugnt när det hade klaffat, bytte lillans skor, stora damen fick sina, och strax före halv fyra var vi hemma  


Nåja, dagen är inte slut eller hur??? *ler*

Precis här för en stund sen så står jag och klipper mannen, så frågar stora damen om jag kunde köra hon och en vän in på bion, ja, säger man naturligtvis, slänger sen ett snabbt öga på klockan och inser att hur ska jag hinna??

Klippa klart mannen och sen hinna in till halv nio?? Klockan var alltså 20:15...*suck*

NU var vi där igen.

MEN först skulle hon klä om, spraya lite lukta gott, eller okey, mycket då, sen gå på toa...sen var det avfärd...

Jag säger till mannen att han får så lov att sitta kvar så kör jag ungdomarna in till stan på bio för jag inser att klippa han klart det hinner jag aldrig.

Stora damen bokar fast två biljetter, jag kör som en galning igen, hämtar upp hennes vän, och 20:27 lämnar jag av dem!! Fy vad jag e bäst!!!!

Då säger min dotter:

-Alltså inse mamma, vilket jäkla flyt vi har haft idag!  


Kan upplysa er om att mannen satt snällt kvar på stolen när jag kom hem, han är numera färdigklippt och det blev bra, nu ska jag bara hålla mig vaken till strax före tolv inatt för att hämta ungdomarna åxå  


Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards