Alla inlägg under februari 2009

Av Annelie - 26 februari 2009 20:15

Att jag är!!! Köket är på G!!! KÄNNS underbart!!!Fast Idag har jag däremot legat liiiiiiiiiite på latsidan här hemma.( dock inte på arbetet om du frågar vissa kollegor;) )Stora damen är med en kompis.Sonen har varit på scouterna.Lilla damen och hennes pappa har varit med traktorn och skottat upp vid en stuga.Jag har varit på promenad och solat solarium...Och nu så känner jag bara lugnet här framför datorn med en härligt rykande kopp kaffe...*livets dryck*...*ler*Imorgon däremot så ska jag till en frisersalong här i stan där en väns dotter arbetar. Dottern är blivande frisör och ska nu i sluttampen hitta lite hårmodeller för sitt gesäll prov.Jag ska dit för jag har en klassisk damfrisyr...*skratt*...Sen får vi se om hon kan göra ngt med mitt hår och bli hennes modell....eller sååååååååå blir jag det inte...Ska bli roligt i alla fall;)PÅ lördag vänner!!! Då NI!!!!Då är det IKEA!!! YES!!! KÖK!!! JAPP!!!LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR!!!Ps...lite småsaker blir det juh åxå...hihihi...DsNu ska jag rädda vår vattenräkning...sonen duschar!!!....Kram!

Av Annelie - 22 februari 2009 19:00

Från att inte skriva någonting på flera dagar till att skriva flera inlägg på en och samma dag...*ler*Satte in en annons på blocket, jag ville köpa ett par carvingskidor åt sonen...Han har precis börjat åka och behöver ett par för att "prova på"...hade tur!En ringde precis efter jag satte in annonsen och vi slog till direkt!

Här är vårt köp:Han e nöjd och vi åxå...kostade inte allt för mycket sååååååååååååå nu kan sonen vara med i backen:)Kram!

Av Annelie - 22 februari 2009 18:30

Är som sagt på "G" i det här hushållet, så jag håller på för allt vad tiden och orken räcker till med att planera och fundera på hur vi vill ha det...Inte enkelt vill jag lova!Samtidigt ska det vara praktikst, snyggt, hålla i några år *inte dumt* och naturligtvis ska de juh va gratis!!!*skratt*Precis, det går juh inte!!!Medans jag sitter här och bollar med mina ideer, kommer min son från skolan och ger mig posten..och vad låg i brevlådan??

Japp...lite ironiskt va??Så nu mina vänner ska jag gå och lägga mig och läsa och se om det står nått som jag redan inte vet....*typ not...* ;)Kram!

Av Annelie - 17 februari 2009 20:30

Först och främst ska jag bara lite snabbt uppdatera min lilla förkylning hära...Snorigt: JAHostig: Mmmm...lite bättre faktisktFebrig: Inte värst!!! *JIPPI*Summa: På väg och rätt håll helt klart!!! *roligt!*
SVARET:Idag på eftermiddagen ringde min läkare, nu är det klart, nu e det på kort...*så att säga*Jag har diskbråck i nedre delen av halsryggen mellan koterna c5 och c6 tror jag de heter...mellan 5 och 6 var det då...Som ligger och trycker på nervbanorna därav mina domningar i höger arm..Vad har jag då för prognos??Inte så farligt, läkaren berättar att i de flesta fallen så självläker diskbråket av sig själv, det bara försvinner...I svårare fall så kan operation behövas men hon visste inte i mitt fall,sen är det inte allt för vanligt att de vill operera i halsryggen/nacken. Plåtarna ska dock skickas till ortopeden och där får de avgöra om man ska avvakta el fortskrida.Jag själv vill inte...helt klart livrädd för det!! MAN kan faktiskt bli sämre av det...Samtidigt är jag inte SÅ dålig än så att jag behöver en operation.Var in och läste på lite forum och bloggar om människor som har samma problem som jag. FAST de har det 10 gånger värre.Jag arbetar heltid och tar hand om min familj så jag anser mig inte som operationsduglig....*så det så!*Men 10 000 kronors frågorna hann jag ställa till min läkare. Man har alltid saker man funderar över och vad man bör tänka på.Hon uppmanade mig dock att kontakta henne omgående om min smärta blir värre och om min hand domnar hela tiden...vilket den inte gör idag...Kram alla!

Av Annelie - 17 februari 2009 18:45

Förstår att min syster var lagomt less när hon var sjuk...själv har jag fortfarande feber, hostig och snörvlig och lederna känns som de är mera utanför kroppen än där de ska vara...
Ögonen..ja om de nu fanns några ögon, de är lite lätt svällda mycket för att dirket jag blir snuvig så får jag problem med bihålorna...*suck*

Nåja, drömmer om ett nytt vitt kök..
varmare dagar...
kunna åka till jobbet....
osv.........

trötta kramar från mig......

Av Annelie - 16 februari 2009 19:30

ja som sagt har jag varit hemma idag, och blir det imorgon åxå..:/Vaknade med 39 graders feber, laddade fort med lite tabletter och åt en massa frukost med lilla damen...som för den delen åxå är sjuk...*dock inge feber*Har tyvärr en liten sjuka att jag äter så himskandes mycket när jag är sjuk...*ler* Andra slutar äta men icke jag...Allt som är tuggvänligt åker ner...*ler*Nåja, sen har jag legat på 38 grader hela dagen, eller rättare sagt 38,1.ALLA gånger jag har tagit tempen. Där ett tag var jag helt övertygad om att febertermometern hade hakat upp sig....sååååååååå jag tog den andra vi har..Samma där......Antagligen har jag 38,1 och så var det bra med det...Känner mig dock pigg, är uppe och styr upp det lite här hemma mellan varven, men soffan i alla sin ära är himskandes mysig just nu. * + en massa filtar och kläder för jag fryser så f----bannat*även turen att lilla damen somnade till en stund på eftermiddagen så hon och jag har bara legat och myst...eller rättare sagt, jag har myst och hon sov...*ler*Nu ska jag lämna över vårdnaden av datorn till de övriga familjemedlemmarna...jag ska gå och vila...KRAM!

Av Annelie - 15 februari 2009 20:15

Idag har det varit en trevlig dag...Grannen kom över med hennes söta dotter så hon och lilla damen har röjjt vilt och helt skoningslöst här hemma...*ler*Lite varma mackor gjorda på taco köttfärs åt vi till lunch vilket vi bjöd lilla damens kompis och hennes mamma:)...broder kom riktigt lägligt så han knep sig en liten smörgås han med...*helt rätt!!!*...*ler*När min man, hans bror och min bror hade åkt iväg till det berömda garaget för att ge sina bilar en omgång så kikade syster in med hennes dotter.Hennes käre N passade åxå på att ge sin bil en smärre omgång...sååååååååå då blev det full rulle igen med kaffedrickande mammor!..Inte helt fel!! *de måste göras om;)*Sen när alla kom tbx från garage osv, var det dags för middag, vilket jag och min man konstaterade att det orkade vi minsann inte tillaga.SÅ det blev hämtmat...*lika bra att passa på när vi bara är tre hemma*...*ler*Min hosta och mitt snörvel e bara sämre, fast jag vet som inte om jag har feber...så där febrig i kroppen känner jag mig och så där trött och sliten, men så kan jag känna från nacken åxå...MEN hostan och snörvlet, det har jag...*smittad via syrrans blogg kanske???*Tog feber här för en stund sen och den visade på 37.7 och då måste tilläggas att i kroppen har jag 1 grams panodil forte + 400 mg ipren...så vad tror ni gott folk???Kan de va feber??? Influensa???Ja fy fan...skulle bara fattas det åxå..

Jag och min yngsta syster *som var förbi* när vi är fulla och glada och utan hosta och snörvel...trevligt va???Ps: Mitt humör är bättre idag, MEN jag har inte glömt el förträngt...!!! Ds

Av Annelie - 13 februari 2009 21:00

Hahaha!!!SÅ slipper jag kanske se ut...

Har idag varit rökfri i hela 4 månader!!!Hurra för mig!!!*bjuder någon på tårta???? e så gottisugen!!*Kram!!!Bild: Multimediabyrån

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards