Alla inlägg under oktober 2009

Av Annelie - 31 oktober 2009 20:37

Och det var minsann ingen lek vill jag lova.

Hade som sagt bestämt för att ta bort det svarta hur håret, egentligen var det mörkbrunt men det blev som svart i mitt hår, och jag kände att det var alldeles för mörkt just nu, och sen kan man inte leka med färger på samma sätt när man har så mörkt, då är det bara mörkt som gäller...Cool...eller rött...

SÅ efter 2 avfärgningar såg jag ut som en gud vet vad...

  

SEN köpte jag den här färgen:

  

Och resultatet:

  

INTE svart längreFlört

Måste nog däremot förbättra den om ett tag, men ska snart klippa mig och då kör jag en färgning efter det, känns som en bra ide´efter totalt 3 färgningar varav 2 blekningar ( avfärgningar )


Så nu ska jag mysa vidare här hemma! Kram!!!

Av Annelie - 30 oktober 2009 21:34

OCH det står jag för kan jag lovaTungan ute

Har precis avfärgat håret, ser inte klok ut vill jag bara säga!

Ljus i hårbotten där min riktiga färg är, lite orange och lite ljusbrunt på det..

Behöver inte spöka ut mig så att säga....*skratt*


MÅLET??

Är att göra det ljusbrunt, och det går inte så bra när man är så mörk som jag är just nu...men det känns lite långt borta när man tittar i spegeln måste jag erkänna...men ett gott skratt fick vi idag här hemmaCool

Av Annelie - 29 oktober 2009 21:49

Och man har klarat sig från det där svinet ytterligare en vecka!!! *det tackar vi för*

MEN, det finns ett men i det hela, nu ikväll har jag fått världens huvudvärk, mår inte så bra och känner mig helt enkelt slutRynkar på näsan

Har lite egna teorier...

1. Jag har använt mina glasögon hela dagen som jag har slarvat med att använda...det kan man få huvudvärk av när man inte är van...

2. Mannen har bilat i huset nu i 3 dagar!!! Men är som sagt klar, men ljudet kan få de döda att komma till liv, när till och med grannen undrar hur i alla sina dar jag orkar med det hela...DET ljudet kan åxå vara en orsak till att man är trött och sliten med huvudet som värker...

3. Eller så håller jag på helt enkelt på att trilla dit, fast det vill jag naturligtvis inte erkänna, måste hålla mig friskTungan ute


Ja vad tror ni????

Har för övrigt bestämt mig, det blir varken julas eller skånskas grejjer...det blir från IKEACool

Varför inte??? Har juh snart hela deras sortiment hemma så varför ändra ngt som fungerar???

Här kommer bilder på vad vi kommer att ha:

    

Spegelskåpet är jag osäker på än....kan bli en spegel med spottar från Classes åxå..vi får se, men däremot tvättställ med kommod blir från ikea!Skrattande


Av Annelie - 28 oktober 2009 22:08

Är riktigt sliten faktiskt, mannen bara bilar och bilar och nu är den biten klar i alla fall.

Har inte orkat blogga för det så mycket annat som ska fungera här hemma.


Igår var vi hemma i bullret, trots att mannen nu mera har täckt för så hittar det där förbaskade dammet sina egna vägar...Skrikandes

Nåja, jag och lillan stängde in oss i hennes rum och ritade i hennes målarbok, less var vi bägge två och ont i huvudet...

IDAG gjorde vi inte om samma misstag, när de stora barnen kom hem med sin pappa så käkade vi och efter det så drog jag och lillan till hennes storkusin ( som är lika gammal som jagCool)

Där lekte hon och hade kuligt och även jag...*det tackar vi för, ett välbehövligt avbrott i vardagen*

Stora damen hade dragit till en kompis och även sonen....*klokt beslut av barnen*


 Nu är det bara resten kvar, men förhoppningsvis inte lika mycket dammande, skit kan jag ta för det är lättare att få bort, dammet ligger tyvärr kvar lääääääääääääääänge:/


Nä nu ska jag återgå att softa, orkar knappt hålla ögonen öppna...

Av Annelie - 26 oktober 2009 20:17

Nu har min man bilat i golvet där vår nya toalett ska vara...

*suck*

Igår sa jag att det vore bra att täcka in dörren innan han bilar, med byggplast så att vi inte har damm överallt..

FÖR det är inte så kul att städa undan betongdamm ska jag säga.

Vad hände???

Han trodde, märk väl, trodde att det skulle damma mindre för nu hade han minsann skaffat en STOR bilmaskin..

Alltså alla män därute, spring och köp den största bilmaskinen ni hittar så kan ni lätt bila i vardagsrummet för det dammar inte...ELLER!!!!???


NÄPP, det stämmer INTE!

Har städat betongdamm i sinnet...för visst f*n dammar det!!!! det kan juh alla förstå eller??


Så  lite lätt sur är jag just nu, för hur enkelt är det inte att täcka för??? vi har hur mycket byggplast som hellst!

Sorry för ett lite irriterat inlägg, blir nog bättre imorgonTungan ute

Nåja, han gör ett himskans bra jobb, så imorgon hoppas jag han har lyssnat...tredje gången gillt eller?

Av Annelie - 26 oktober 2009 19:07

Är väl kanske inte var den har varit, iofs har jag aldrig haft nått problem men när man väl får det blir man riktigt sur faktisktRynkar på näsan

Idag fick vi hem försäkringspapper på vår förra volvo 740, hmm tänkte jag, det här är ngt som inte stämmer.

Ringde min syster *som har köpt bilen som tur är* och frågade om de skickat ägarbytet.

Naturligtvis har de gjort det...

MEN vi står fortfarande som ägare??de köpte bilen för ungefär 2 månader sen...

Tog kontakt med vägverket, och nog är det så, vi äger fortfarande bilen, och jag skrattade till och fråga vem man ska klaga på nu då?

Ja, tyckte killen, Posten???

Nya papper är nu beställda, så vi ska inom sinom tid göra ett nytt försök,så då får vi hålla tummarna att posten inte klantar till det IGEN.

Så nu kanske min syster och hennes sambo kan få bli ägare till "sin" 740Tungan ute


Toaletten då?

Ja ni, kom hem efter fem och har levt i ständigt buller sen dess, jag kan ärligt säga att mitt huvud sprängs snart:(

Har huvudvärk och mår inte så bra...

MEN det goda är att det snart blir en toalett så jag suger på den karamellenFlört

Av Annelie - 25 oktober 2009 21:08

Många inlägg blir det idag, men vem vet när nästa blir???Cool

Så här såg det ut idag:

              

Mycke va???*ler*

1:a bilden är väggen där toan ska stå

2:a bilden är där tvättstället och så ska vara...

3:e bilden visar skräp!

4: bilden är rören, de kommer att försvinna

5:e bilden även dessa rör ska juh bort, en bit av den röda väggen kvar..

6:e bilden golvet..brunnen kommer att försvinna

7:e bilden golvet som det var innan...

inte så där värst bra bilder, svårt att ta kort i sådant lite utrymme, men ska göra så gott jag kan;)


Ps: Monica, jag tror nästan jag går på din linje, blir nog den från skånska byggvaror;) Ds

Av Annelie - 25 oktober 2009 18:15

Kan det här vara nått??:

  

Fötterna kommer förmodligen bara vara i framkant, den e ganska stor, täcker i princip hela väggen där det ska stå...

Blir det för "vanligt" eller rätt ok???

Billigt var det, från http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp och kostar just nu 2995:- som det syns på bilden...Eller det här:

  

Från http://www.skanskabyggvaror.se/ och kostar 2495:- MEN då tillkommer ett badrumsskåp med spegel detta är bara priset på själva kommoden och tvättstället.

På båda måste blandare inhandlas och det köper vi via vvs:aren..

Svårt det där...Hmmm...ska fundera lite ....tips mottages gärna!

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards