Alla inlägg under december 2009

Av Annelie - 31 december 2009 11:36

Och det snöar ute:( vad ovanligt??? Men vi har endast -9.4 grader ute, lite skillnad motför igår på morgonen när det var -22!


Nåja, nog om väder och vind, satt och fundera lite på vad man ska skriva så här sista dagen på det är året, tänkte göra en låååååååååååång lista på vad som hänt under 2009 men det blev en liten en istället:=)


Några höjdpunkter under år 2009:

Nytt kök med allt som hör till.

Nytt vatten och avlopp

Mitt disckbråck "helade"!!!

Inglasning av altan.

Min sons utredning blev färdigställd.

Min son kom in på den nya skolan för barn med detta handikapp.

Och säkert mycket mer än så här kan jag lova...


Saker som berört mig under år 2009:

Ja, det första är helt klart när min älskade "låtsas" svärmor förlorade kampen mot sin cancer, dog den 5:e maj -09.

Den andra är min farfar som  dog den 26:e juli -09, en människa som jag alltid kommer att bära varmt inom mig! Han dog bland annat av cancer han med...*suck* denna hemska sjukdom!


Sen vill jag tacka alla mina vänner, syskon med familj, mamma och hennes familj och min familj för att ni är dem ni är! Jag älskar er oerhört mycket och hoppas att 2010 blir ännu roligare än vad -09 var!!! Tack för att ni finns!



GOTT NYTT ÅR ALLA!!!

Av Annelie - 30 december 2009 21:27

Kan tyvärr inte kommentera i fältet, har haft de problemen förr i din blogg, vet ej vad det beror på???

Annars ser din blogg riktigt fin ut Karin!!! Vintrig och mysig och framför allt så skriver du så bra!

Kram jag!!!

Av Annelie - 30 december 2009 14:58

NU ska det slappas här hemma vill jag lova!!!

Kan bara meddela:

Bilen startade, gick som en klocka *mannen e fantastisk när det gäller bilar!!!*
Bromsarna fungerade, värmen var kanon, och jag kunde sluta tidigare på jobbet:)

Visserligen började jag tidigare åxå...Ps: Det är juh så när man har bilar med kvalitet, eller hur Anna E????*PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK!!*:)


Imorgon blir det till att fira nyår hos syss och hennes familj + en annan familj som jag inte känner *KUL!* Gillar nya bekantskaper, social som jag är  


Kram tillsvidare!!!:)

Av Annelie - 29 december 2009 21:26

Det har slutat snöa, man kan se när man kör bil, man behöver inte skotta och livet känns underbart...MEN bara nästan!


DET är j-ligt kallt ute!!!! -22 grader!!!!

Så nu håller jag tummarna att bilen startar, att bromsarna inte har frysigt och att jag kan sluta tidigare imorgon på jobbet!


Kram!!!

Av Annelie - 28 december 2009 21:18

...det säger jag bara, tvi all den här snön!!!

Nu på morgonen steg jag upp i god tid för jag förstod att jag skulle vara tvungen att skotta bort plogkarmen så att jag skulle ta mig ut...

Sagt och gjort gjorde jag mig i ordning, tog på mig värsta vinterkläderna, laddad till tänderna högg jag mig en spade och begav mig ut för att ta mig an plogkarmen...


INSÅG att med min lilla spade skulle det ta sju svåra år, så jag skuttade över till min gullgranne så där klockan 6 på morgonen och lånade hennes snöförare...

Skottade inte bort hela karmen utan just så pass att jag skulle ta mig ut...

Lämnade tbx föraren, stolt som bara den sopade jag raskt av bilen, satte mig och startade...


MEN vilken överraskning jag fick!

Hade juh för *** inga bromsar!!!

Gled rakt över i korsningen vid vårt hus, lyckades till slut få stopp på bilen *märk väl jag körde INTE fort!* Bromsarna hade fryst!

Skattar min lyckliga stjärna att det INTE kom nån bil just då...för då hade det varit mos kan jag lova!

Backade tbx in till tomten, parkerade bilen med nöd och näppe och insåg att jag var tvungen att ta itu med nästa projekt.

RESTEN av plogkarmen,så att man kunde få ut NÄSTA bil,sopa av BMW och   hoppas att bensinen räcker till arbetet.DET gjorde det *det tackar vi för!!!*

Och om ni undrar??

JA, jag kom i tid till arbetet, var till och med en halvtimme före, så snacka om att vara förutsägbar!*L*


NU ikväll var mannen och fixade till min bil ytterligare, tyvärr ska jag INTE köra den imorgon, har inte tid att "motionera" bromsarna, som mannen kallar det utan jag kör BMW:n.


Ja just, var och klippte mig idag, igen*ler* Fast samma som förr, det växer som ogräs nu när man har en kort frisyr, tyvärr...kanske dags att börja spara långt igen???*L*


Nä...nu ska jag vila lite, min mage är inte riktigt i form, hoppas att det bara är ngt tillfälligt, jobbar bara två dagar till, sen är man ledig lääääääääääääääänge!!!


Kram!

OPS! glömde! Idag är det -12.8 grader ute och blåser storm!!! Snöar dock inte så mycket...ÄN¨...Ds

Av Annelie - 27 december 2009 21:48

Alltså, jag fortsätter mina uppskattade inlägg om VÄDER!

Kan tyvärr inte sluta skriva om det, och framför allt, det händer inte så mycket mera i våra liv just nu förutom skottning och åter skottning.


Te.x just nu...kom jag precis in, i vanliga fall brukar jag och grannen smutta på ett glas vin eller dricka en kopp kaffe och skvallra.

NU har vi bytt kaffe och vinet till .....SPADEN, japp ni läste rätt, vi träffas i skottningens iver i jakten på de flyende flingorna, de värsta är, att det är som små aliens, ni vet, de där som bara förökar sig hela tiden i skräckfilmer och de tar aldrig slut...

SÅ, jag och grannen är numera övertygad att vi har blivit anfallna av vita små aliens, då vet ni...:)


OJ..glömde, grannen påminnde mig lite raskt där när jag jagade de små vita, att det vore en god gärning att även rädda postlådan *som jag naturligvis hade glömt bort*

Den är numera räddad och lär överleva tills imorgon*ler*


Ps: ENDAST -9 grader ute just nu...Ds...


Go natt:)

Av Annelie - 27 december 2009 12:12

Min blogg verkar inehålla en massa väder har jag insett OCH även idag...*suck*

-12 grader ute, blåser och hör och häpna!!!! DET SNÖAR!

Ska tydligen komma över en decimeter till, som vi inte har nog med snö här uppe nu!

Min man säger att det var mycket länge sedan han har snöröjjt så här mycket.

Däremot inatt behöver han inte gå ut, han är pappaledig med lillan för jag arbetar må-ons, och går han ut inatt måste han fara därifrån vid 6 tiden för att jag ska hinna åka till mitt arbete.


Det som ska göras idag:

Hämta bilen hos en vän.

Skotta

Mannen ska fixa min bil ( den läker tydligen glykol ), + att den behöver tinas av;)

Tvätta

Dricka kaffe;)


Kram tills vidare;)

Av Annelie - 26 december 2009 12:32

Lördag och annandag, härligt;)

-16 grader ute OCH vet ni vad???DET snöar ute! Vilken överraskning! *suck*

Ska komma ytterligare nån decimeter har de lovat, när ska detta snöande ta slut??

Jag är mycket nöjd över all snö vi har fått kan jag lova!


Här hemma hade vi värsta mysdagen igår, och vi fortsätter på samma linje idag*ler*

Film och åter film, och en massa godis och inte förglömma, en hel del kaffe på det  


Nä nu ska jag fortsätta vara tråkig...myselipys på alla där ute!

OCH god fortsättning!

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards