Alla inlägg under maj 2009

Av Annelie - 26 maj 2009 22:30

Ja, nu har veckan börjat...snart inne på halvtid åxå...tiden går sååååååååå fort!Hinner inte med, sen är det helt plötsligt en massa måsten. Blir så stressad över det, tur jag har min kära kalender för annars skulle jag aldrig komma ihåg vad jag ska göra...*förvirrad*Kommer ni håg här för ett tag sen när jag så stort skulle börja ett nytt liv??DET har inte gått så bra:/MEN idag är det början, eller starten...Har idag levt på soppor hela dagen! Humöret åt fanders och sen så är jag lite så där övertrött, och så besöker jag toaletten stup i kvarten...*LER*I 5 dagar ska jag leva på detta innan jag ska börja övergå sakteligen till vanlig mat..*ska ta ett snack med syss om hur man gör....*Så på söndag ska jag "äta" för första gången!!! RIKTIG mat så att säga...*ler*Sen icke att förglömma prommenaderna!!! Dem kan jag inte leva utan!...Och ack så viktiga ifall man vill gå ner lite i vikt, inte bara kosten utan att röra på sig!SÅ förhoppningsvis mina vänner ska jag lyckas få bort dessa överflödiga kilona som jag lagt på mig för att jag har slutat röka...*ler*Tur att det bara är kilon...dem kan man träna och banta bort, det är värre att byta lungor!!!kram alla!!!

Av Annelie - 24 maj 2009 21:30

Tråkdag som stora damen lätt skulle uttrycka det.Och jag måste faktiskt hålla med om, här har det inte gjorts många knop.KAN det ha att göra med att de vuxna här hemma var ut och röjde igår kanske???*LER*Inga barn hade vi hemma heller, och då menar jag INGET! Hur konstigt var inte det??Lilla damen fick sova hos grannen, hon var så glad och upprymd över det...Hon hade till och med packat sin ryggsäck själv;)

Jamen kolla bara bilden:Jamen ni förstår...lyckan var oändlig, att få sova över hos kompisen Ebba!!!
Så här söta var de små när de åt lite lördagsgott innan de gick över på andra sidan gatan, hem till Ebba;) Trevligt hade vi vuxna åxå, och trevligare blev det framåt kvällen då det dök upp lite fler människor.Det är alltid roligt med lite överraskningar, och det var det allt måste jag säga!Sen drog vi ut på byn och var lite småbusiga, så där som man brukar vara..Skratta och var gla!Senare...mycket senare drog jag och min man hem...kändes rätt så tomt när man inte har ngt barn hemma, för vi brukar alltid ha nått barn hemma, men icke det.Så vi sov nästan tilll 11 idag!!!Tillsammans! Det brukar aldrig ske!Tack grannen för att lilla damen fick sova hos dig och din tjej!Kram!!!

Av Annelie - 23 maj 2009 22:15

Har faktiskt inget att göra:/Har städat toaletten, tvättat, lagat kläder...ja sånt där småfix...och ut går inte, regnet det kommer och går.Positivt iofs, behövs lite regn.Gräsmattan har fläcktyfus så den behöver verkligen lite vatten, allt damm och pollen som flyger omkring so m gör att man inte ids ta lite fönster än...ser lika illa ut efteråt åndå. Så det blir nog bra med lite regn.Fast tråkigt är det.Lilla damen är med sin älskade pappa och åker traktor, de hjälper en vän att bära om lite nerkapade träd, så att de inte ligger ivägen...De har i princip varit borta hela dagen. Så det är nog därför man känner sig så där lagomt rastlös.Hade man haft barnvakt ikväll kanske man skulle ha dragit ut på krogen ikväll men barnvakten e i älvsbyn så det kan man glömma...Kanske nån annan helg...El inte alls...;)Nåja, satt och lekte lite med bilder...Här är orginalbilden:



ja ni ser, den e lite grynig...mobilkamera:/Så då gjorde jag så här:

Coolt va???Nå det blev min profilbild nu...Kram nu ska jag tråka vidare...

Av Annelie - 22 maj 2009 20:00

igen...*ler* Veckorna går såååååååå fort..tänk snart e det examen!!! Man hinner knappt blinka så e man där...*längtar:)*Idag har jag arbetat, ett barn hade vi på vår förskola...så lugnt och skönt var det. Visserligen han vi klart kvalitetsredovisningen, nu ska den bara gås igenom och fixa till innan vi skickar iväg den för granskning...*skönt!*Efter lunchen kom den stora damen till jobbet, så efter det följde hon med mig in till stan där Sofia har klippt mig kort;) Helt coolt faktiskt!Lite udda för att vara jag..men I like it!Så nu måste jag bara köpa lite färg så att det blir mörkt igen...nu ser det bara rött ut.Efter klippningen, som Sofia faktiskt bjöd på! TACK!, Så gick jag och stora damen in till stora staden och brände lite pengar...det var kul!Hon var så glad! Nöjd med tror jag....*ler*Lilla damen fick "bara" ett par thights och sonen fick ett par nya badschorts...hur coola som helst!;)Nåja...bjuder på en bild på korthåriga jag:

KRAM!!!!

Av Annelie - 20 maj 2009 16:30

Vilken dag...Ledsamt, jobbigt, konstigt och tomt....Att gå dessa tunga steg fram till kistan för ett sista farväl kändes tungt...man önskade nästan att hon skulle hoppa fram och säga "titt ut"!!!...att allt bara var en dröm...Tyvärr så var det inte så...Allt var sååååååååå fint, jag tror att Bettan skulle ha gillat det....precis så där enkelt och fint och inte så dära "kyrkligt" som hon så fint uttryckte det...*ler*...Tänk ändå, vi lever vidare, tjaffsar om små saker, diskuterar om ännu mindre saker...sånna dära värdsliga ting som egentligen faktiskt inte har någon betydelse.Man borde stanna upp...tänka efter och vända sig om och se vem man egentligen är...och framför allt att ta hand om, älska och vårda dem man har nära...För livet...det kan man inte styra...en dag...så finns man inte längre....och är det då värt alla bråk?diskussioner? ...näää..förmodligen inte...men vi fortsätter ändå..i samma anda som man alltid gör...För hur allt annat ter sig så lever man vidare...Livet kan vara rätt så ironiskt ändå...Kram från en dyster jag..........

Av Annelie - 19 maj 2009 19:15

Ja då är det där tråkiga, Begravningen, just nu så vill jag inte ens tänka på det...Borde ta fram lite kläder så att man inte irrar omkring imorgon innan man ska åka....*suck*Syster yster med sin härliga tjej Felicia kommer och är barnvakt imorgon...*TACK!!!*Det känns skönt att ha henne här, tryggt och bra.De äldre barnen ska på skolan så det är bra att ngn är hemma när de kommer hem...Ja alla...Begravning...Det är därför jag inte har uppdaterat så flitigt...orkar bara inte, känns som en massa måsten är i luften som man inte orkar ta itu med.Idag var vi hos svärfar, Bettans dotter med familj kom med husvagn och ska sova där till imorgon.Det kändes så bra att träffa henne, man och barn...Nä nu ska jag i duschen och i säng...ny dag som sagt imorgon....

Av Annelie - 16 maj 2009 22:00

Har i dag varit en sväng till Luleå där jag har varit hårmodell..PRECIS! Lilla jag...*ler*Jag blev klippt i en klassisk damfrisyr och formblåsning*japp* ( samma som jag har faktiskt...)Sen har hon friserat och klippt och allt möjligt idag...= Gesäll provet..Fick precis veta, det är därför jag skriver det här inlägget, att hon numera kan titulera sig som FRISÖR!!!!Jätteroligt!!!Min friysr fick hon VG för! INTE illa;)Så nu ska jag gå och tvätta håret...för formblåsning går inte av för hackor, känns som håret sitter utanför huvudet...*skratt*Än en gång Sofia, GRATTIS!!!! NU kan du fira!;)Kram från jag!

Av Annelie - 10 maj 2009 20:45

Eller???Mja, men jag ska!Ni som har slutat röka vet nog vad jag pratar om..onödig viktuppgång...precis...:(Inget som e roligt, och till saken hör att jag är en av dem som bara så där ....*poff* går upp..så där smygandes...*suck*Nåja, 6 kilo har jag lagt ut...*suck*Nu vet jag vad vissa tänker och säger och dömmer. "inte behöver du...men det är bara att sluta småäta osv..*Ja vet allt det där, inte första gången jag går upp i vikt, och jag vet åxå att rätt sorts mat, motion osv är grunden till allt...MEN för att komma dit ska jag göra som en av mina systrar gjorde...hon vet precis vad jag pratar om..En vecka för mig borde räcka för att sen succesivt övergå till att stangera...vad tror du syster yster "den äldre fast den mindre" det borde väl räcka???Kommer förmodligen ringa dig för att få lite feedback...*ler*Nåja...i sommar nån gång borde jag nog nästan uppnått min "vikt" som jag hade förra sommaren;)Så...sluta röka i all sin ära...men usch vad jag mår dåligt för det här med vikten...även om det inte är värdsliga problem:)Kram där ute!!!

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards