Alla inlägg under december 2012

Av Annelie - 31 december 2012 12:43

Årets sista dag är här, mycket har hänt under det gångna 2012, mycket som har varit tråkigt och  tagit enormt med energi men förhoppningsvis gjort en starkare och klokare, sen naturligtvis så är det som en vågskål, allt det fina och positiva man tagit del av uppväger och tröstar en när man har det som jobbigast.

Har som vanligt inga nyårslöften, och OM jag har några så kommer jag ändå inte berätta , tycker inte om att lova och ge löften som jag kanske inte kan hålla, blir oftast nog besviken på mig själv och det blir inte bättre att familjen och övriga i min omgivning blir ledsna för nått som jag inte klarar av, räcker med min egna känsla av misslyckande,och om så skulle vara fallet, tynger den med kan jag lova ;)


Nyårsafton ska vi tillbringa hos vänner med god mat och dryck, jag håller mig till den alkoholfria varianten ikväll, känner inte för att dricka ikväll, kan nog vara glad i hatten i alla fall, sparar mig till helgen då vi ska ut på galej, vilket jag längtar till!


Måste även berätta, igår, när jag hade duschat så tänkte jag va tusan, jag skippar myspyskläderna och tofsen i håret, jag tar på mig jeans och en tröja och fönar håret.

Lillan kommer hem från en kompis, i öppningen in till köket stannar hon upp och tittar på mig...

- Ska du bort mamma? Frågar hon

- Nä, svara jag hur så?

- Du är så fin, trodde du skulle ut ikväll..säger hon och ger mig en kram :)

Tja, tänkt vad ett par jeans kan göra..stackarn har bara sett sin mamma i myskläder sen jag gick på ledighet, lite miljöskadad tror jag nog att hon har blivit ;)

  Kram alla och ha ett jättfint slut på detta år, och en härlig start på 2013!  

Av Annelie - 27 december 2012 11:03

Man kan inte alltid välja tydligen..först snö,sen sååå kallt att man nästan ställde in julfirandet i Boden,vilket vi inte gjorde, och nu en massa snö,igen..fast just nu bekommer det mig inte ett dugg! Är ledig och bara känner lugnet,så underbart!
Om en stund ska vi äta lunch och sen bär det iväg med lillan så hon får leka en lten stund med en kompis,mannen har precis kommit hem efter att ha hälsat på sin pappa som ligger inlagd på lassa.
kram alla!
Bjuder på lite bilder från julafton;)
Dock lite mörka:/

Av Annelie - 21 december 2012 20:11

Äntligen har dagen kommit som jag både bävat och längtat efter!

NU har jag jullov tillsammans med mina barn, i hela 16 dagar!!! Det är första julen på länge som jag inte arbetar klämdagarna, och i år passade det utmärkt att vara ledig när det är så många röda dagar så där mitt i veckan, och det gillas kan jag lova.

Idag fick jag sluta lite tidigar, mötte upp min man vid en affär på Backcity för lite julklappsinköp. gick väldigt smidigt men jäklar så kallt det hade blivit! -20 grader! snacka om att frysa småtårna av mig, tur man kunde hålla sig varm innen i trängseln i butikerna man besökte.

Vi gick även in på barnens hus, tyvärr hade vi lillan med oss, men ack vad vi drillade bort henne,gå dit, gör si, gör så,sen i slutet fick jag klä av mig mina ytterkläder och lägga över det vi hade handlat..tror ni att jag frös nå mindre då? nope!

Sen kom min sluga man på att jag kunde ta lillan och dra hemåt så kunde han göra det sista utan att hon var med...och jag var inte nödbedd kan jag lova..snabbt som attan satte vi oss i bilen och hem det bar :)


Nåja, man hinner tänka lite när man kommer hem, kollar kvitton osv..inser att en liiiiiiiiiiiiten liten sak till...kanske...

Japp så blev det åxå!

När mannen kom hem, drog jag tillbaka till stan.

Köpte lite diverse saker *kan juh inte skriva det här, vet inte om barnen läser bloggen* och när jag väl var klar så tänkte jag att då kan jag handla julmaten på coop...

DET var ett STORT misstag!

Efter att ha letat i ett visst antal minuter efter två mindre julskinkor bland de största jag sett, tog jag lite småsaker ocb tänkte att jag resten tar jag på lillkonsum hemma hos oss...

Happ..ställde mig i kön ..och då menar jag köööööööö.....!

Stod si så där 30 minuter i kö, för att sen när det var nästan min tur så händer det vanliga, två ungdomar före mig skulle handla cigg, inget leg hade de = ej får köpa, började sen dividera med den stackars kassörskan som faktiskt stod på sig, så efter många om oc h men och med mina riktigt ljudliga suckar och mummlande så gav de upp och drog..

Jag berömde tjejen i kassan, hon log glatt och tackade..

 

SEN bar det hemåt, slut som tusan var jag, men in på konsum drog jag ändå, träffade på en trevlig kvinna ( som jag känner sen många år tbx ) surr, inköp av NORMALA julskinkor och annan julmat så kunde jag äntligen parkera rumpan här hemma...


Nu har vi även äran att få en till liten sjuåring här ikväll ;) Lillans klasskompis, som för övrigt är född samma dag som lillan, ska sova över här ikväll..så vi har två riktigt glada och spralliga småbrudar här just nu :)


Fortsatt trevlig helg, för det ska jag ha, i hela 16 dagar!!!!


Av Annelie - 20 december 2012 20:17

Till 16 dagars ledighet! Som om jag längtar! Håller tummarna att vi håller oss friska nu!

Sonen har återhämtat sig , lillans magsjuka som bortblåst så nu får vi hoppas att vi alla andra klarar oss åxå :)

Idag efter jobbet drog jag till stan och påbörjade min shopping..gick undan kan jag lova!

Har nån liten klapp kvar att handla sen är allt färdigt *skönt*!

Sen iofs...är det maten då rå, men vi har vårt lilla konsum så nära och bra så det lär nog inte bli nått problem med den biten, och vi lär nog inte svälta den här julen heller det är jag säker på :)


Nä..ska återgå till tråkiga sysslor, men senare ikväll ska jag slå in paket...och leka lite tomte :) *KUL!*


Så ha en trevlig kväll alla !

 

Av Annelie - 19 december 2012 07:26

Hemma och vabbar idag, den berömda magsjukan har klivit innanför tröskeln till min stora fasa!

I morse när vi steg upp gick lillan på dass och det bara rann ur hon, sa hon i alla fall, såg inte det själv

men man bör tro på sitt lilla barn anser jag så jag tog det säkra före det osäkra och ringde jobbet och skolan för sjukanmälan.

Nu en timme senare har hon varit på toa ett antal ggr, och nu är det säkert, inte var det falskt alarm, bara vatten som kommer och hon klagar på ont i magen..:(

Känner lite lätt panik, vill verkligen inte få det själv, har en hel del att göra in julafton och det här kan spoiliera allt och lite till, men samtidigt är det inget man kan råda bot på, bara gilla läget så att säga.

Däremot är det en småglad tjej, hon har pga det här gått på jullov redan nu, även om hon blir fin i magen tills imorgon hinner det inte gå 48 timmar tills hon är smittfri, och JAG tänker inte sätta hon på skolan på fredag bara för att, hon kan smitta andra och det vill jag absolut inte utsätta någon annan familj för.(eller att det blir rundgång för nån stackare)


Så min dag kommer bestå i att städa, fixa och dona, så är det klart inför helgen, skotta lite snö och andra småsaker ;)

Så fortsatt trevlig onsdag alla!

Av Annelie - 16 december 2012 19:24

Nu är jag helt slut! skottat för andra gången,sopat av bilen å kopplat
den...nu ska jag bara försöka släpa mig till duschen men det var såååå skönt att ligga här i soffan :)

Av Annelie - 16 december 2012 16:37

Så får rubiken bli, igen i brist på fantasi..

Dagen har bestått utav att skotta snö, herrjösses vad snö det har kommit, så jag och snöföraren har verkligen tagit en svängom idag kan jag lova.

Mannen är ledig idag från allt vad skottande heter, så idag, som igår, har bestått i att ta gården alldeles själv, fast det gör inget, när det är helg har man gott om tid på sig :)


Sonen skulle på lilla julafton idag hos sin farmor och farfar, tyvärr så kunde han inte åka, han har fortfarande hög feber, dock inge hosta eller annat men ack så slut. Han är mest ledsen över att han inte ska hinna bli frisk till att åka och gradera sig på onsdag, men än är vi inte där så vi håller tummarna att han blir feberfri snabbt som attan. Men hemma från skolan blir han imorgon sen får vi se hur det utvecklar sig.


Resterande av dagen då?

Tja...googlar lite på julklappar, planerar och har mig, vill att det ska bli så bra som möjligt, dock har julklappen till min man redan blivit öppnad, hade tänkt ge han förköpsbiljett till trettondagsafton på Havsbadet, men igår när en god vän dök upp frågade han om vi ville ha två biljetter, ja va tusan svarar man på det?

Visste inte åt vilket håll jag skulle titta..så till slut sa jag givetvis ja! Det vill vi! Och sen fick jag berätta för mannen vad jag hade tänkt, så nu vete tusan vad jag ska hitta på..ett presentkort på dressman? eller en puss till nyårs? tja, har banne mig inga uppslag..fast iofs, vi har ändå tänkt köpa oss en dyr liten sak så det kan man se som en gemensam julklapp till oss ;)

Men det löser sig säkert;)


Ha en fortsatt trevlig kväll, för det ska vi ha!

Av Annelie - 15 december 2012 15:53

Vissa minnen försvinner aldrig och får en alltid att le, detta är ett av dem :) kram åååå God Jul!  

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards