Alla inlägg under oktober 2013

Av Annelie - 26 oktober 2013 18:51

Ja ni, jag har under ett antal år haft problem med min mage/tarm, efter otaliga undersökningar,

KBT-behandling osv, fick jag diagnosen IBS.

Har haft många långa perioder då jag har mått riktigt bra, å lika många då jag somnat gråtande full i

medicin.

I dags läget äter jag då som sagt Movicol, och sen har jag ätit (tog inga igår) papavarin, för kramperna

i tarmen.

Vad är då IBS?

Ja ni, jag bifogar en länk som förklarar det på ett bra sätt:
http://www.privatmedicin.se/medicinboken/mag-tarmsjukdomar/tarmkatarr/

Många av dessa undersökningar har jag genomgått för att utesluta andra sjukdomar, som känns tryggt.

Och hur äter jag idag då?

Ja enligt då 2-veckors metoden som jag skrivit om förr... men hittade en bra länk hur jag äter just nu:

http://www.bravardag.se/artikel/lider-du-av-uppblast-och-orolig-mage


...och där missade jag, att jag får faktiskt bara får dricka 250ml kaffe!!!! Shit!

MEN även att jag får dricka ett glas vin på 150 ml :)

Hahaha!

Ja se, man kan bli rätt så förvirrad, är det åldern???


Nä nu ska jag sluta drabba alla ikväll :)

Bye!

  

Av Annelie - 26 oktober 2013 18:00

   Min äldsta dotter! Snart 19 år, det går undan ;) *kortet är taget av henne själv*

 


 Min son! 16 år och går första på gymnasiet, jisses... *kortet av taget by me*Och så har vi vår yngsta tjej här hemma, även kallad för lillan av oss alla, 8 1/2 år är hon :)

 

... och till sist, allas myskisse,som heter Ville och är 2 1/5 år, som är vår lilla "bebis"


Älskar alla mina barn så otroligt mycket!!! De är mitt liv    

..och ja, jag älskar katten åxå   

Av Annelie - 26 oktober 2013 17:35

Som kommer vara lugn, känns som ett bra beslut, har bara gått en vecka (imorgon)

sen jag började min "2 veckors metoden" för min mage/tarm.

Mår idag riktigt bra i magen!

Har/är riktigt stenhård med mig själv, undviker mjölkprodukter, kolhydrater *nästan allt*, godis osv.

Så inget drickande heller, men mannen ska unna sig en liten rackare ikväll med sina vänner:)


Idag mår jag relativt bra, ser ljuset i mörkret. Har varit till min frissa och färgat till håret, blivit

stylad och fin!

Sen massa surr blev det naturligtvis, alltid lika mysigt att träffa min frissa!


Efteråt så åkte jag in till stan och sprang in och köpte doppresenten, ja en av dem i alla fall, kan

tyvärr inte skriva vart jag har varit, för min gamla svägerska brukar trippa in här mellan varven, men

jag kan säga att jag unna mig själv lite åxå ;)

Så då har vi bara outfiten kvar då, till hela familjen! Men det löser sig säkert, får väl skrapa ihop nå gammalt

och plussa på med nå nytt!


Så nu försöker jag hålla mig från den enorma godisskål som står på vårt köksbord *suck*

Jag dreglar nu kan jag lova! Skulle behövt en haklapp, försöker dock blunda och låtsas som

att den inte är där! Så snälla, ge mig styrka nån???


Nu ska jag dregla vidare, ha en jättetrevlig kväll alla!

Bye!

  

Av Annelie - 25 oktober 2013 21:17

Jag gillar nätet, alltså internet, beställa, läsa bloggar, fixa lönen, skriva, jamen det mesta.

Läser ljugarbladen på internet åxå, köper aldrig en tidning numera, det är endast lillan som vill

ha en, och det får hon, jag vill ändå att mina barn ska uppskatta att läsa, tidningar, böcker osv.

Sidor som jag har som favoriter numera när jag ska beställa kläder är:


http://www.hm.com/se/

http://www.mandeldesign.se/

http://www.lager157.com/tjej-c-103-1.aspx

http://www.sportamore.se/

http://www.outnorth.se/


Alltid varit nöjd med deras varor, lätt att skicka tillbaka och byta, eller få pengarna tillbaka. Storlekarna

är väldigt bra de med, och det är viktigt, genom att jag har ungefär 3 stl på min kurviga kropp, japp så är

det! Riktigt svårt att hitta något som passar!

Antingen är det för långt, för trångt eller för stort, jamen name it!

Barnstorlekar fungerar bra, men kläderna är inte sydda för kurviga kroppar, så det går mindre bra att

köpa ex Jeans.. raka, osmidiga saker...

Men vad ska man kalla detta då? Rent ut sagt ett i-landsproblem, men så är det :)

Sen har vi den här sidan:

http://www.annsummers.com/

Älskar deras underkläder! *ja, de har annat åxå* Och fort gick det att få hem dem! Fungerade kanon! Och detta

tackar jag min syster Kicki! Det var hon som tipsade mig om denna sida för några år sen.

Ja det var lite smått och gott vad jag pysslar med ibland, beställer kläder ;)

ÅÅÅÅ spelar spindelharpan på datorn   


Bye alla och ha en jättetrevlig kväll!

  


Av Annelie - 24 oktober 2013 15:05

Ja då var det dags!

För de årliga inköpen av vinterkläder!

Säger bara: HON växer! Trodde i min enfald att hon kanske kunde ha något från förra vintern, om inte

annat en mössa kanske?

Men nope!

Som tur var har jag fått jättefina vinterkläder i våras av en kollega, och de kunde hon ha, i alla fall nu,

men tyvärr behövs det annat, såsom skor, vantar, mössor, underställ och nån sån där vinterdress.

De blir som en del pengar, samt att man har inte bara ett barn, utan tre som behöver nått.

*även om jag nu inte köpter allt till stora damen så brukar jag ändå bidra, man får inte så mycket för ett

studiebidrag :(*

Så jag gick in på http://www.lager157.com/tjej-c-103-1.aspx och hittade detta:

   

Japp, hon valde rosa min tjej :) Hon älskar blått, men valde den här färgen istället för att den blåa var

inte nog blå, ja så kan det va!

Och så blev det ett nytt fleece ställ och en mössa, allt under 800:-!!!

Tycker jag är ett rimligt pris, i stan hade jag nog få betala över tusenlappen.

Så nu får vi hoppas att hon kan ha det åxå, annars går det alltid att skicka tillbaka.


Har även inhandlat denna för någon dag sedan:

 

Till lillans rum, tyvärr har orken inte velat vara med att montera ihop eländet, men siktar mot helgen ;)

Då är det bara att hitta någon tapet som lillan gillar, den ska vara turkos *suck* för det är sååå snyggt!

Vet inte riktigt motiv eller så, men färgen var det viktigaste, så jag har googlat lite på nätet och hittat

dessa:

     

Min favorit är den första, men vi får väl se vad hon tycker, kan finnas annat inne i stan som hon gillar mera :)

Sen har jag hittat något till mig själv, eller hela familjen, den här vill jag ha:

 

Från Classes, tycker den är sååå fin! Och stor! Det skulle bli super i vårt vardagsrumsfönster.. fast den kostar,

som allt annat jag vill ha.


Kram alla! Återvänder härmed till soffan...  


Av Annelie - 23 oktober 2013 21:37

Idag ringde min mobil, hemligt nummer...

Var tvungen att svara kände jag, fast min röst e obefintlig just nu, och sicken tur jag gjorde det!

Fick viska när jag pratade, men hon hade god hörsel den trevliga kvinnan jag pratade med.

Så nu har jag fått lite mera informtaion, och datumet är preliminärt bestämt för min

thermachoisebehandling!

2:a december är det tänkt, och jag blir inte sövd, men jag får en stark lokalbedövning och

sen lite lullull så jag blir lite pömsig, och om det behövs kan de söva mig. vilket hon sa oftast inte

behövs!

Känns lite bättre kan jag lova, då är man "nästan" med i alla fall, som när man är på fest ungefär   

...eller så inte... :)


Livet leker, inte, här hemma just nu, min IBS har börjat räta upp sig, men då har jag åkt på det som

förmodligen lillan hade förra veckan, herrejösses förkylningen.

Jag har tappat rösten, därav viskningarna i telefonen, och feber, hög är den åxå, just nu har jag bara

38.5, men mitt på dagen hade jag över 39 :( Har lyst mig själv i halsen om jag kanske hade vita prickar,

men ingenting, bara röd och jättesvullen.

Så jag känner mig rätt så "pigg" just nu, men kan kanske vara för att man sovit bort halva dagen och full

med febernersättande.

Blir då hemma imorgon och förmodligen fredag åxå, tänker absolut INTE gå tillbaka för tidigt!


Annars börjar vissa saker ordna upp sig här hemma, känns jätteskönt, ska få hjälp av min stora dam

att baka till veckan så jag har lite fika i frysen, känns som ett litet måste när man snart fyller år.

Har varken tid eller ork med det just nu, så tack gode gud för henne! Guld värt!!!


Nu ska jag göra det jag gjort hela dagen, sova!

Natti!

  

Av Annelie - 21 oktober 2013 19:02

Jo nä men, första dagen utan kolhydrater, går väl siså där! E grymt sugen på allt som handlar om

godis och mackor bara för att man inte får äta det.

MEN det lär nog gå över, har dock lika ont än, men jag hoppas det värsta släpper om ett tag, har

medicin ifall det skulle gå käpp rätt åt skogen.

Fick ett tips av en väninna som har samma problem som jag, att pröva kokosolja, till matlagning osv,

så det kommer inhandlas inom kort och pröva, hon hade själv använt det ett tag med positiva resultat!


Idag har det varit jobbelijobb och lillan har äntligen fått sitt vaccin.

Hon skulle vaccineras förra veckan, men när hon hade feber osv så ska man inte göra det, säger

sig själv el hur?

Så tidigt på morgonen var hon tog den, mpr tror jag den heter eller om den har bytt namn vet inte, men nått

var det då :) *mamman med noll koll*

Så då får vi väl se om man blir hemma här framöver, biverkningar kan hon få, såsom feber, visserligen redan som

bebis var det få gånger hon fick biverkninar, det är endast sonen som överreagerar, mot det mesta tyvärr.


Vi hade tur idag åxå!

Skulle beställa min plåthylla som var slut på Classes här i stan, men det gick inte, sen när jag ringde

kundcenter på dagen så fick jag stå i kö, nästan så att försäkringskassan är snabbare, då förstår ni.

Så jag lade på, kom däremot på att jag känner en som arbetar där, ringde henne och fick hjälp, och

till råga på allt så fanns det EN hemma på lagret! Så den fick jag köpa! *GLAD*!

Så nu kan vårt förråd bli helt klart!!! *Dock inte ikväll för det ids jag inte*


Imorgon är det dags igen, då ska träningsväskan fram, adrenalinet ska pumpas upp.. ja det ska bli skitkul!

Längtar redan!!

Men först ska jag softa i soffan, glädja mig åt sovmorgon imorgon, de ni :)

Trevlig kväll på er alla!

  


Av Annelie - 20 oktober 2013 20:52

Jamen då så, då var den helgen över, och den vila jag skulle ha blev juh siså där...

Alltid är det något som händer och sker som man måste ta itu med, just nu så är

alla måsten en dålig stress för mig, vilket leder till att min mage inte riktigt vill vara med :(

Min IBS är riktigt på topp just nu! *grattis åt mig!*

Fast jag får skylla mig själv, det är endast jag som kan ta itu med det, och jag vet vad jag ska göra,

gjort det förr och nu är det bara så enkelt att ta mig i kragen och fokusera på mitt välmående!

Så medicinen ett måste, movicol intages varje morgon!

Träningen e på "G" så den fortsätter jag med, för det mår jag bra av.

Kosten, ja ni, fick jag välja skulle jag inte äta alls, mår bäst då, fast mat behöver man...

Jag läste en artikel i Expressen om 2 veckors metoden, att undvika kolhhydrater, frukt och grönt i två veckor, för

att sen tillföra detta sakta igen..

Läs här: http://www.expressen.se/halsa/ballongmage-prova-tvaveckors-metoden/


Kommer att börja med det från och med imorgon, det svåra har varit att hitta vad tusan KAN man äta?

Jag menar, jag kan inte bara leva på kyckling, fisk osv, vill även äta annat åxå!

Jag har googlat och hittat härliga recept, men kommer att tillföra lite tomat,isbergsallad och broccoli, för det klarar

jag av, det vet jag... så det blir ingen strikt diet.

Men godis, fika, bröd, pasta, potatis, alkohol, läsk,frukt osv kommer att undvikas under en lång period.

Så då borde man kanske börja må bättre rätt så snart :)

Sist jag var så här dålig var -07, då kunde jag knappt äta nå, blev bara kokt mat, proteiner, inget annat, så vi får

se om jag måste utesluta mina tomater, gröna bladet och gröna träd.


Den här söndagen har varit rätt så lugn, varit till stan och inhandlat lite backar till förrådet, tyvärr var hyllan slut som

vi skulle ha, men den finns på nätet så det blir att beställa den där.

Sen har jag fixat lite i tvättstugan och blev rätt så nöjd, så nu är det bara lite småfix i förrådet innan vi landar med

renoveringar för i år. Julen kommer å pengar lär gå till lite paket åt alla barnen, för de har varit snälla i år åxå :)


Nu blir det lite tv   mys och skutt i säng! Ny dag och arbetsvecka nalkas imorgon!


Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards