Alla inlägg under september 2011

Av Annelie - 30 september 2011 21:43

För två år sedan köpte jag en alldeles ny mobil, min, bara min!! inget som jag fått ärva av min man eller av nån annan:)

Jag köpte den för den var röd och snygg, en sån här Ericson C903:


Jag har varit sååååååå nöjd å glad över den! så kom man till den punkten att jag skulle förnya mitt abonemang, jag tänkte först bara förlänga det, men va tusan, jag köpte mig en Iphone4 istället med abonemang, har aldrig varit så upprymd som när jag steppade ut ur butiken.

Jaha, vad händer?

Den dör!

6 månader gammal, och den dör! Bittert! Lämnade in den igår för man har juh garanti och det lutar mot en ny Iphone , så nu har jag en lånemobil, å inte vilken som helst!

En sån här:

     

Man kan väl säga att man faktiskt blir fort bortskämd när man har haft en Iphone,med allt vad det innebär med dess funktioner, det är som återgå till stenåldern igen :( ja, jag vet, ilandsproblem, och detta problem kommer jag kanske ha nån vecka framöver, helt osocial vad gäller ringa el sms, inga nr finns kvar för har även fått ett annat kort, de bytte ut mitt simkort mot ett microkort, och ja, vi har säkerhetskopierat min gamla iphone så allt finns kvar på datorn till den eventuellt nya jag får, men tills dess mina vänner, ska jag och min ericsson kampera... 


Och bye the way...saken blir inte bättre av att mannen i hushållet sitter och stoltserar med sin Iphone...och sonen med sin Galaxy S2 :a...jag känner mig rätt utanför...Tur jag har stora damen, hon har fått låna min gamla Ericsson, den röda på första bilden, för hennes Iphone dog åxå för två veckor sen, och där väntar vi fortfarande på svar vad som kommer att hända och ske..men tills dess får vi hålla till godo med stenåldersmobilerna ;) kram alla!!!

Av Annelie - 28 september 2011 20:22

...för lilla jag ska upp tidigt imorgon, före tuppen till och med! Öppnar på förskolan imorgon och jag känner mig inte så sugen på att gå i sömnen eller framför allt köra bil i sömnen, vill inte krocka juh, har man nu gått och blivit jobbduglig efter att legat sen lördag i den här förkylningen känns det bittert att fortsätta med att vara inlagd på sjukan ;)


Idag har det dock varit lugnt, har tvättat, legat och slumrat i soffan, sett lite tv, facebook:at,ätit och varit på utvecklingssamtal med sonen, allitid lika roligt att höra vilka framsteg han gör, och inte lite heller! E mäktat stolt över han, visst, han har sin problematik som han kommer att få leva med hela livet, men fortsätter det så här så kommer hans liv bli bra, de e jag helt övertygad om;) Naturligtvis, så är det fortfarande ett framsteg, och två tillbaka, men dessa tillbaka börjar bli mer och mer sällsynta, han blir, vad ska man kalla det...mer stillastående, stannar upp här och nu om ni förstår :)

Självklart har han en lång väg att vandra, men jag är förhoppningsfull, sen gäller det att aldrig ge upp, jobba, stärka och finnas där hela tiden, vilket inte alltid är så lätt, man möts hela tiden av motgångar, är det inte han själv så är det från andra människor och deras åsikter och tankar som inte alltid är så..hmmm...bra?? för att säga det snällt.

Min stora dam skrev en dikt åt han på hans fb-sida, å vad mina tårar rann, så underbart fin!

Här är den:


En bror ger stöd och trygghet
som pojke och som man.
När man behöver hjälp
så gör han vad han kan.

... Han ger gärna goda råd,
ett handtag och sin tid.
I livets alla skeden
så finns han där bredvid.

Tillsammans har man minnen
från en tid i samma hus...
Alla lekar som man lekte
och en hel del hyss och bus.

Ja, en brorsa är en dyrgrip
som liten och som stor...
Och nog var det extra bonus
att få just dig till bror.

Ja vad säger man??? Syskonkärlek! Saknar henne så mycket!! Imorgon är det tjejjkväll här i stan och då ska hon hit, tydligen så är det gratis bussar från Älvsbyn, men naturligtvis missar jag henne då, för vi har föräldramöte på jobbet *typiskt* men men...kanske om mötet slutar snabbt så kanske jag hinner ;)
 
Nä, nu ska jag fixa lite inför morgondagen å naturligtvis facebook:a lite, c ya!
Av Annelie - 27 september 2011 20:56

Ja ibland kan de vara jobbigt att hålla dem, fast egentligen vet jag inte om det är en hemlis el inte, men kanske, å då e de bäst att vara tyst.

Är dock förväntansfull och lite nervös vad som kan komma att ske här i framtiden,och så fort jag får öppna upp å skriva om det så ska jag göra det, jag lovar 


Well, här är det samma tillstånd som vanligt, har roat mig med att sitta el ligga med laptoppen i knät, kul va? lite social kan man väl försöka vara om än det är via nätet, smittar då ingen där, i alla fall inte med mitt virus;)

Min man tycker jag ska ringa VC, han säger att det måste springa troll i min kropp, å nu måste jag ta tag i det, vem vet? det kanske går så långt så de har fest åxå???


Nä nu mina vänner ska jag se lite tv, surfa vidare, hörs väl igen antar jag? kanske redan imorgon;)

Av Annelie - 27 september 2011 10:29

...som igår, jag fortsätter med det jag är bra på tydligen...

  Jag blir hemma imorgon åxå, hoppas verkligen att jag kan jobba på torsdag, då vi har föräldramöte å hela köret, känns inte bra att vara borta från det, men ibland så går det bara inte...


Här uppe i norr är det storm, blåser, regnar och bara 9.1 grader ute :( Strömmen gick i hela Piteå verkade som, men den var rätt snabbt tillbaka..


Kram alla vänner! NU ska jag återgå till soffan!

Av Annelie - 26 september 2011 21:05

De som följer mig på FB har säkert inte undgått att se mina statusuppdateringar, blev riktigt förkyld förra veckan och har legat hela helgen i feber till och från.

Igår kändes det riktigt bra *medans jag gick hemma med tjocksockarna på*

SÅÅ igår beslöt jag mig för att åka och jobba idag.

Till min stora fasa hittade jag inte nyckeln till jobbet, men ringde en gullig kollega som jag fick låna nyckeln av, till saken hör, att de var jag, lilla jag som skulle öppna stället idag, hade inte varit snällt att låta föräldrarna med sina barn stå ute i det kyliga vädret:)


Nåja, sa till min kollega att vi bara skulle handla först sen skulle vi komma förbi å hämta nyckeln...handlingen blev en upplevelese, jag sur, matt i hela kroppen, svettades och jag kände att de här var ett mycket dumt beslut.

Plikttrogen som jag är, så va tusan, jag har juh fixat nyckeln och hela köret så de e så vackert att ge sig iväg på jobbet, och det jag gjorde...

Åkte hem senare...orka inte leva...

Förvånade?

Det här viruset, lillrackarn..e inte att leka med, positiva i det hela är att jag snorar inte lika mycket, hostan börjar gå tillbaka *tackar gud för herrejösses medicin*

Men orken??

*poff* som borta!

Jag = virvelvinden, har inte orkat mer än ta mig från soffan för att göra mina behov ungefär:(


NYA friska tag imorgon va??? Eller?? Jag hoppas då det, hur länge ska man vila egentligen?? blir rastlös av att inte vara virvelvinden, jag saknar henne!


Så på återseende mina vänner!!!

Av Annelie - 25 september 2011 19:08

Har blivit lite siså där med bloggande, märks det?? eller???  

Nåja har tänkt göra en lite comback här nu, dock saknar jag inspiration till att skriva men visst har det hänt saker här hemma och det händer hela tiden, men sortera ut och skriva om det förfaller för mig lite oviktigt, tråkigt och oläsbart.


Kan väl punkta lite vad som har hänt i livet de senaste månaderna:

  • Min stora dam var på en klassresa till Paris i slutet av Maj
  • Vi åkte till fjälls under påsken.
  • Vår gulliga lilla katt blev påkörd 2 dagar före examen:( 
  • Stora damen flyttade till sin pappa där hon numer går gymnasiet
  • Min svärmor gick bort :( 
  • Vi målade om vårt tegelhus *sjukt snyggt tycker jag*
  • Jag kämpar fortfarande med de där kilona som har fastnat.
  • Vi har köpt en ny touringskoter,numera äger vi alltså tre.
  • Kör fortfarande samma gulliga Ford 
  • Vi skaffade en ny katt i mitten av Juli, som heter Ville
  • Lite altan  har det minsann blivit, och we are still going strong! 
  • Jag har numera JÄTTELOCKIGT hår.
  • Lillan har börjat sexårs *stora damen el hur??*

Tja..sen naturligtvis ska man inte klaga på denna underbara sommar!! Varmt och otroligt härligt!

Visserligen får man igen det nu, nu har vi snart regnat bort här uppe..men vad gör det? Nu jobbar man och jag har faktiskt nya regnkläder så jag klagar inte!!


SÅ nu får man väl se vad som händer och fötter...om jag orkar skriva nån dag per vecka i alla fall...lämna gärna en kommentar om vad jag ska skriva om, hade varit roligt!

  

  Vår lilla Totte som blev en liten kattängel alldeles för tidigt!

 

Jag å vår nya lillstjärna Ville!

Kram alla därute!!!

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Skapa flashcards