Alla inlägg under mars 2011

Av Annelie - 13 mars 2011 14:50

Imorgon händer det saker, vi har gått med i en stegräkningstävling på jobbet, läs mera här: http://www.steg.se/

I en månads tid ungefär ska vi springa omkring som några yra höns på jobbet för att få ihop en massa steg, även gå promenader, gymträna, springa osv måste göras hemmavid så vi får så mycket steg som möjligt  

OCH tävlingsmänniska som jag är *hatar att förlora* så kommer jag bokstavligen inte göra annat än att irra omkring, till både kollegors och familjens förfärran  

Nåja, har en tanke med det här åxå, det blir en liten spark i baken att komma igång med nån form av träning, som verkligen inte funnits på länge, ja, nån simtur el två kanske men inte nå mera, tyvärr...och kosten, den är hemsk...äter allt som är gott och så lite till på det. DEN ska jag åxå försöka tänka på, så kanske....man ser ut så här om några veckor:

  


Eller så inte...

Av Annelie - 12 mars 2011 22:39

Melodifestivalen är över för i år, ja, i alla fall den svenska varianten, och vem vann?? ja om ni nu verkligen har missat den viktigaste händelsen en lördagskväll så var det den här killen:

  

Eric Saade med låten Popular...

Nåja, viktigt och viktigt, men popcornen och polly godisarna var då goda i alla fall...

Av Annelie - 12 mars 2011 14:46

Igår kastrerades vår lilla Totte, han mår idag mycket bra men igår så ville han till att slicka sig på såret hela tiden så han fick en tratt på sig, till hans stora förtvivlan.

Efter mycket om och men så tog jag av den, och vilken tur, inte slickar han sig nu!!!

Däremot så medans mannen och lillan är i Storlångträsk och kör skoter så stannade jag hemma för att ta hand om lilla Totte, el snarare vakta han och se vad som händer, det har gått hur bra som helst!! så med facit i hand så hade jag åxå kunnat följa  

Nåja, har det rätt så skönt, tyst och lugnt.

Har varit på en promenad, solat lite solarium, renbäddat och tvättat, så det känns skönt att det är fint hemma tills vi blir en komplett familj imorgon när de stora barnen kommer hem från sin pappa  OCH som de är saknade!!! längtar så mycket efter dem!  

  

Igår kväll när mannen hade packat skotran, och se...vilken bil han kör!!! Se nu duger den allt  

  

Lillan för ett tag se vilket härligt skoterväder de har!!! Lite avunds blir man nog allt, bilderna stal jag ärligt från mannens FB   

Nä, nu ska jag återgå till...lite mera kaffe då...

Av Annelie - 11 mars 2011 17:13

Idag när min mobil ringde hann jag inte svara, nåja tänkte jag, det var juh "bara" mannen så jag kan ringa senare.

Fast nått sa mig, en sån där känsla som inte går att beskriva, att jag borde ringa upp, vilket jag gjorde.

Tyvärr så var den känslan befogad, en vän till oss har dött i natt...

  


Vila i frid "Dabbe"

Av Annelie - 6 mars 2011 09:11

Veckan och helgen har gått fort!

På jobbet verkar magsjukan inte gett upp ännu, än trillar det dit både fröknar och barn men jag har än så länge klarat mig! Eller så var det en släng utav det jag hade för några veckor sen när jag var riktigt dålig i magen...ja man vet inte.

Här kommer lite bilder från vad vi gjort i helgen:

Lillan sitter och fikar gott hos farmor i fredags.

Lördag var det skidlopp för barn på coop forum, efter ha åkt nått varv så fick man gå in och hämta ett pris på coop, vilket bestod utav en åklapp,liten nalle, diplom, festis, godis, banan osv...en mycket nöjd liten tjej som trodde hon vann hela loppet, snacka om självförtroende  

Sen efter loppet gick vi en sväng på stan, åt lunch och shoppa lite kläder åt sonen, vilket han nu inte tyckte var så roligt, men nu är det då gjort.

På kvällen dök det upp två skotrar på vår gård,en arbetskompis till mannen hade fått problem med sin Polaris och på vägen hem insåg han att han skulle ta sig till Öjebyn, så nu har vi fyra skotrar på vår gård. Mannen fick köra hem dem i stället;)

Idag har mannen och lillan åkt ut en sväng, nu blåser det inte så mycket och de lär säkert ha en kanondag! Jag och sonen packar och städar upp i hans rum, i eftermiddag bär det iväg till hans pappa där han ska vara hela lovet...


Kram!     

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards