Alla inlägg under januari 2012

Av Annelie - 29 januari 2012 21:30

Hej alla där ute! Länge sen sist;)

En liten snabbuppdatering av vad som hänt kanske???

  • Julafton blev helt underbar! Vi var å bada på julaftonsmorgonen i ett av våra badhus här hemma, sen firade vi julafton här hemma, endast vi i familjen och mina stora barns pappa!
  • Nyårsafton! Ja vad säger man?? KANON roligt! Den firades i Boden hemma hos min ena syster och hennes sambo, min andra syster å hennes barn och sambo var åxå med, god mat, fyrverkerier och annat som hör till, sen sov vi alla över,å då menar jag alla! Till och med min stora dams pojkvän var med!! så vi var rätt så många;)

Japp, det var kort och konsist;)

Efter jullovets slut återgick vi till det normala, eller ska man kalla det virustidens under har knackat på rejält här hemma!

Började Lördagen den 7: jan, då mannen däckade i hög feber, bara så där, sen föll vi som små furor hela familjen, så första arbetsveckan bestod av sjukdom:/

Sen...tänkte vi att nu är det väl över? det tycker man el hur?

Nänä..vad händer?

Nu i torsdags så fick mannen hämta lillan från fritids, feber och allmänt risig...less? jamen tala inte om det!

En snabb titt i hennes  mun såg det misstänkt ut som flussen, men vad vet man? man är väl ingen läkare:)

En tid på VC i fredags konstaterades att så var det visst, så nu ska det drickas kåvepenin i 10 dagar för lillan, så nu får man hoppas att vi andra inte trillar dit.

OCH som det inte var nog med det, satt just och läste på nätet i vår lokala tidning, vad har kommit till länet nu då? Kräksjukan! Skulle bara fattas det, då har man väl avklarat allt den här säsonge...Så vi har inhandlat handsprit även om det inte skyddar helt så är det inte så dumt att användas;)


Ímorgon får mannen vara hemma och vabba och jag återgår till det normala och jobbar, känns skönt! Sen efter arbetet åker jag till Boden till min syster för lite roligheter, hoppas bara jag nu hittar dit, ska köra älvsbyvägen har jag bestämt, men mitt lokalsinne e inte det bästa och jag har aldrig själv kört den vägen bara åkt sovandes;)


Sen har jag tagit ett stort beslut i mitt liv!

Jag har eller läs SKA ta ett farväl av en stor "vän" som hållt mig sällskap i så många år, till och från och hit och dit, men nu håller det inte längre, jag orkar inte ha det så här, hatar att må dåligt samtidigt som "vännen" i fråga har hållt mig sällskap i många jobbiga som roliga tillfällen så finns det inte plats längre...nu får man bara hålla tummarna att jag orkar stå emot, en gång för alla...det måste gå!!!


Äh..slut på svammlet va? nu ska jag bjuda på lite bilder, dricka upp mitt kaffe, planera inför mitt "nya" liv, duscha och slänga mig i säng;) Kram där ute!!!

        

Lillan i bilen på                Lillan hälsade på hos        Stora damen å        En ny tv köptes               

väg från badhuset;)          farfar julafton..;)             jag nyårskvällen!    mellandagarna.               



Ny bild på mig, taget igår!

Min gamla "vän" som numera inte ens får deltaga på fester el efterfester el dagen efter osv..bort ur mitt liv!!! 

Och med det säger jag lycka till på färden till mig själv!


Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards