Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Sorry alla!

Av Annelie - 19 november 2013 19:46

Har faktiskt glömt bort det här med att blogga, men det har varit så sjukt mycket att jag knappt vet

om jag lever än.

Jag och mitt finger mår riktigt bra!

Var på återbesöket måndag eftermiddag och läkaren konstaterade att vi tog det i rättans tid! *halleljuha!*


Sen var veckan som vanligt, jobb, familj och andra måsten :)

Lördagen den 9:e november var vi på firmafest, min mans, så sjukt kul vi hade hela kvällen, och min

man fick "guldklockan", rätt häftigt att få den vid 43 års ålder, själv lär man nog inte se röken utav den

förrän man gått i pension!


SEN kom min ångestvecka!

Fyllde 40 den 12:e november, och min man var på mig hela tiden om eventuell 40-års fest, OM jag vill ha en eller inte.

Jag ansåg bara rakt av att HAN ska inte anordna den!

Han anordnar allas fester eller är på nått sätt delaktig, så jag sa att vill någon fira mig med buller och brak får de faktiskt fixa det.

Och firad blev jag dagen jag fyllde år, fina presentkort, blommor och framför allt en ny mobiltelefon! *GLAD!*

Så efter det  kände jag lugnet, ett tag... tills jag såg lappen på min bil fredag eftermiddag när jag slutade jobbet:

 

Ja det var bara att skynda sig hem och styra upp! Mannen var väl förberedd och kylen var fylld med kall god öl :)

Väl 18.45 knatade jag iväg på konsum och där stod min ohängda kollega, en av dem, och hämtade upp mig.

    

I bilen fick jag lite glitter cider som vi skålade glatt med!

Kvällen fortsatte på Nodo, där resten av kollegorna höll hus! Var så himla roligt! God mat och dryck bjöds jag på!

 

Jag och min ohängda kollega? VI fortstatte... och tja.. vi stängde krogen om man säger så... fast man kan inte gå ut utan ha druckit en sådan här:

  .... och dagen efter???   sofflägge med raggisar!!!!


Men ser ni, det varade inte heller så länge!

Mannen tyckte jag skulle ta en dusch, vilket jag tyckte var lite onödigt för att mina syskon skulle komma och fika, men

efter lite övertalande så släpade jag mig på darrande ben in i duschen.

Väl efter blötläggande av lilla jag tyckte mannen att jag skulle fixa håret! Va! Sen när tusan har han brytt sig om det?

Blev nästan sur...

Nåja, syskonen kom, vi fika, en av kusinerna stannade kvar för att leka med lillan.

Mannen lagade mat, hällde upp en öl till sig själv.. och en till i ett annat glas...

DÅ blev jag fundersam...

DU behöver den här och lillan ska få sova hos din syster, sa han bara så där...

Jisses! DÅ blev jag lite scary!

Började springa omkring, kläder hit och dit, sminkade mig, kikade ut genom fönstret, jamen name it!

Sen kom de!

Min gamla väninna, några andra vänner, och festen var i full gång! Vi var inte många, med de rätta för de

rätta partytricksen   

 

Fick lite fränt vin av min gullliga väninna! och ljuspinnar!

 

Och naturligtvis, glögg med tillbehör inslaget i silvertejp! Kan inte bli bättre!! Silvertejp is the shit!

Kvällen bestod av sång och musik, musiktävlingar som inte riktigt blev som det skulle, en stol som dog,

min mans skor som försvann, och en väska på turne!

En riktig partykväll!

Och ja, skorna och väskan är återfunna till sina rättmättiga ägare, så det slutade väl till sist!

 

Avslutar inlägget på samma sätt som vi avslutade kvällen, med ljus i håret, trötta, nöjda och glada!

Så nu kan man pusta ut! Inget mera firande för mig! känns tryggt och bra   


 Kram från en trött 40 åring   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 24 december 2013 11:29

Julminnen är något man skapar genom traditioner, vad man har upplevt från det man är liten och hela vägen upp till sitt vuxna liv. Jag har många fina mina minnen som jag bär med mig, med mina fina farföräldrar... Tyvärr tog den tiden slut, så gjo...

Av Annelie - 6 december 2013 23:57

Miss me... eller den jag var på väg att "bli"...*suck* Hatar sjukdomar, besvär.. för tid för träning.. det har jag!       I juni är dessa tagna... i år.. hade juh på börjat ngt.. en bit på väg! Fasiken de kan man inte tro när man ser mig nu,...

Av Annelie - 6 december 2013 20:50

En vanlig hemmakväll hemma hos Öbergs... Tv:n med förstärkare å hela kittet går på högsta volym, finalen Idol, japp den ska både se och icke förglömmas, höras.. Mitt i allt får min man ett sms. -Happ bäst å klä på sig säger mannen och drar på s...

Av Annelie - 6 december 2013 08:18

Ja! Ingen försovning idag    Fast jag undrar om lillan och mannen var lite skeptiska ändå? De ställde larmet på lillans mobil igår kväll så att det inte skulle bli samma sak idag, vilket blev en riktig mysmorgon med julkalendern *som vi missat ...

Av Annelie - 5 december 2013 09:34

... eller så inte! Vaknade med ett ryck när jag hör min mans röst i hallen.. Shit! tänkte jag.. Vad tusan är klockan? Tittade lite snabbt å insåg till min fasa att den var 8! Å lillan som har idrott på morgonen och bör vara omklädd och klar...

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Skapa flashcards