Alla inlägg under november 2013

Av Annelie - 19 november 2013 19:46

Har faktiskt glömt bort det här med att blogga, men det har varit så sjukt mycket att jag knappt vet

om jag lever än.

Jag och mitt finger mår riktigt bra!

Var på återbesöket måndag eftermiddag och läkaren konstaterade att vi tog det i rättans tid! *halleljuha!*


Sen var veckan som vanligt, jobb, familj och andra måsten :)

Lördagen den 9:e november var vi på firmafest, min mans, så sjukt kul vi hade hela kvällen, och min

man fick "guldklockan", rätt häftigt att få den vid 43 års ålder, själv lär man nog inte se röken utav den

förrän man gått i pension!


SEN kom min ångestvecka!

Fyllde 40 den 12:e november, och min man var på mig hela tiden om eventuell 40-års fest, OM jag vill ha en eller inte.

Jag ansåg bara rakt av att HAN ska inte anordna den!

Han anordnar allas fester eller är på nått sätt delaktig, så jag sa att vill någon fira mig med buller och brak får de faktiskt fixa det.

Och firad blev jag dagen jag fyllde år, fina presentkort, blommor och framför allt en ny mobiltelefon! *GLAD!*

Så efter det  kände jag lugnet, ett tag... tills jag såg lappen på min bil fredag eftermiddag när jag slutade jobbet:

 

Ja det var bara att skynda sig hem och styra upp! Mannen var väl förberedd och kylen var fylld med kall god öl :)

Väl 18.45 knatade jag iväg på konsum och där stod min ohängda kollega, en av dem, och hämtade upp mig.

    

I bilen fick jag lite glitter cider som vi skålade glatt med!

Kvällen fortsatte på Nodo, där resten av kollegorna höll hus! Var så himla roligt! God mat och dryck bjöds jag på!

 

Jag och min ohängda kollega? VI fortstatte... och tja.. vi stängde krogen om man säger så... fast man kan inte gå ut utan ha druckit en sådan här:

  .... och dagen efter???   sofflägge med raggisar!!!!


Men ser ni, det varade inte heller så länge!

Mannen tyckte jag skulle ta en dusch, vilket jag tyckte var lite onödigt för att mina syskon skulle komma och fika, men

efter lite övertalande så släpade jag mig på darrande ben in i duschen.

Väl efter blötläggande av lilla jag tyckte mannen att jag skulle fixa håret! Va! Sen när tusan har han brytt sig om det?

Blev nästan sur...

Nåja, syskonen kom, vi fika, en av kusinerna stannade kvar för att leka med lillan.

Mannen lagade mat, hällde upp en öl till sig själv.. och en till i ett annat glas...

DÅ blev jag fundersam...

DU behöver den här och lillan ska få sova hos din syster, sa han bara så där...

Jisses! DÅ blev jag lite scary!

Började springa omkring, kläder hit och dit, sminkade mig, kikade ut genom fönstret, jamen name it!

Sen kom de!

Min gamla väninna, några andra vänner, och festen var i full gång! Vi var inte många, med de rätta för de

rätta partytricksen   

 

Fick lite fränt vin av min gullliga väninna! och ljuspinnar!

 

Och naturligtvis, glögg med tillbehör inslaget i silvertejp! Kan inte bli bättre!! Silvertejp is the shit!

Kvällen bestod av sång och musik, musiktävlingar som inte riktigt blev som det skulle, en stol som dog,

min mans skor som försvann, och en väska på turne!

En riktig partykväll!

Och ja, skorna och väskan är återfunna till sina rättmättiga ägare, så det slutade väl till sist!

 

Avslutar inlägget på samma sätt som vi avslutade kvällen, med ljus i håret, trötta, nöjda och glada!

Så nu kan man pusta ut! Inget mera firande för mig! känns tryggt och bra   


 Kram från en trött 40 åring   



Av Annelie - 2 november 2013 13:40

.. igen :)

Höstlovsveckan börjar närma sig sitt slut, har varit rätt så mycket att göra, både på jobbet och

hemmaplan.

Stora damen kom hem till oss söndagkväll och stannade till måndageftermiddag, till lillans

stora glädje!

Lillan fick då stanna hemma från fritids med storasyster, och de hade haft en riktig mysmåndag   


Sen rullade veckan på, och min vanliga otur gör sig påmind, den här hösten lär jag då inte glömma!

Först var lillan sjuk, och jag vabbade, sen förra veckan blev jag sjuk och tappade rösten, fick även

veta datumet på min thermachoise behandling... och nu tänker man, ja! NU kan man väl få ha

en fortsatt trevlig höst? eller hur?

Nope, icke det!

Igår, på förmiddagen började det värka och göra riktigt ont i mitt vänstra pekfinger, sa några

väl valda ord om det på jobbet, men tänkte väl mest för mig själv att jag har väl sträckt mig el

nå när jag målade vardagsrummet *japp, det är åxå gjort;)*

Tills jag kläckte den briljanta reflektionen, att jag är förböveln högerhänt! INTE vänster..

Nåja, slutade tidigt igår, vid ett tiden.

Kom hem, och började må riktigt dåligt, tårarna var nära många ggr, och fingret svällde upp ännu mera och

värken började sprida sig upp mot innerarmen.

Min man tyckte då att jag skuller ringa sjukvårdsupplysningen, men som jag då är *våga vägra jouren*

,så jag skrev ett sms till en av mina systrar, som är sjuksköterska, kanske hon vet?

Hon tyckte som min man..*suck*

SÅ jag gav efter och ringde, kvinnan i luren tyckte jag skulle åka upp på en gång, så de jag gjorde.

Gick rätt snabbt uppe på jouren, väntade kanske 30 minuter innan jag fick träffa läkaren.

Och domen kom, kraftig infektion och inflammation...

OCH jag sa att jag inte hade tänkt komma, då tittade bara läkaren på mig och sa:

-Det var bra att du kom! för det här har kunnat sluta illa, blodförgiftning.. *och så höll han ett litet förmaningstal*

..och att jag skulle kontakta vc på måndag för ett återbesök, och det var åxå väldigt VIKTIGT,

med betoning VIKTIGT...*ler* började smått fundera om han trodde jag skulle strunta i att kontakta

vc, iofs, tanken har slagit mig *LER*


Fast jag måste erkänna, jag hade INGEN tanke på att åka upp, tänkte att det var för fånigt, inte akut så att

säga, att jag hellre kunnat vänta till på måndag och ringa vc..

Så tur då att jag faktiskt lyssnade på min man, syster och kvinnan i luren :)

Så nu får jag glatt knapra lite Heracillin *fast jag fick Flucloxacillin på apoteket, de hade inte den andra* i

7 dagar, och så toppar vi det med ibuprofen 600 mg..   


Annars mår jag riktigt bra nu, magen är helt okey, haft en liten släng med knip men då fuskade jag och fikade

på jobbet, gofika! Så det gick inte så bra, med andra ord betyder det, att jag bör undvika allt sött och slisk.

*gråter*!  MEN då mår jag bäst, det är bara gilla läget :)


Så nu laddar vi upp för en riktig myslördag!   Kram!

Bye!

  



Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards