Alla inlägg under april 2009

Av Annelie - 27 april 2009 16:30

...vi får kaklat i dag!!Så jag har inte tid att sitta här!kram!!!!

Av Annelie - 25 april 2009 19:45

Och solen skiner, ja kanske inte just nu, men den har gjort!Varmt och skööööööööööööööönt!!!!!!!!!!Vilket gör att det började klia i hela kroppen...var bara tvungen att börja städa upp på gården så att det blir lite fint.Vi har slängt ut en massa bråte från köket mitt framför dörren så det blir en hel del rester att kratta ihop, tyvärr...Är när man väl är på "G" så naturligtvis så blev det att städa upp utemöblerna, gräva ur rabatten ( tagit bort den helt enkelt ), krattat och sopat ihop en hel del smågrus...Imorgon så blir det bilens tur och kanske husvagnen. Fast husvagnen är städad, men ställa i ordning och kolla upp om det är ngt som bör kompletteras...Sen fick vi lite främmande, Malin och Erik och barnen kikade förbi och drack lite kaffe, det var mysigt. Alltid kul med främmande;)Sen, över till ngt helt annat, måste jag bara tacka min äldsta lillasyrra såååååååå mycket för all hjälp!!!Stora damen är på cup 8 mil hemifrån, där min syster bor.Min syster arbetar på en bra affär, där de säljer bland annat fotbollskor.SÅ lite surr med henne så fixade hon ett par nya fotbollskor åt stora damen och åkte förbi henne på cupen och gav henne dem!!! *hennes gamla är lite trasiga så hon kör med eltejp*Hur snällt är inte det???Det är mycket värt!Så det enda jag behövde göra var att föra över pengar på syrrans konto, lättsamt eller hur???;)

Snygga va??? Och inte allt för dyra;)Kram!!!

?

Av Annelie - 21 april 2009 21:45

Idag har det varit en tvättardag utan dess like.ALLA vinterkläder har fått sig en omgång..nån har väl kommit undan men så snart det finns plats i tvättstugan så drabbas även de...*ler*Mannen i stugan har haffat snygga bilen och snyggat till den lite. Sommartofflorna är på och extraljusen är borttagna...så nu mina vänner kör jag endast i dagsljus...annars ser jag inget*skratt*Har även kört stora damen och en kompis till henne på fotbollsträning. Sen fick jag veta om nån cup i helgen med -96:orna, hon e själv 95:a,,De behövde lite folk så de hade frågat om hon ville vara med...Å hon ville, va konstigt???*L*Så nu väntar hon bara på besked om hur det blir.Snart ska jag ta hand om strykhögen som tydligen råka växa, *suck* känner mig lite otålig på sånt där onödigt jobb.NU för tiden köper JAG så strykfritt som möjligt, men sen finns det andra här hemma som tydligen inte kan tänka riktigt.MEN snart blir det strykarträning...*ler*Då slipper jag;)Nä nu ska jag sluta babbla...kram!!!

Av Annelie - 20 april 2009 20:30

roligt har hänt här hemma...*suck*EN vanlig blå måndag...Jag har dock tagit itu med allt annat som fått stå tillbaka en låååååååååååång tid.Sånt där tråkigt, stryka kläder, laga kläder, kolla igenom vår/sommarkläder, ja, sånna diverse saker..OCH har kastat ytterligare en massa saker som jag inte har en aning om varför jag överhuvudtaget har sparat??!!*bra å ha???*Nä, det var inte ens värt att sälja, då förstår ni..Så nu ska jag bara krypa i säng, en viktig dag väntas imorgon....Måste ha huvudet på plats med alla celler medvetna...*ler*Å det mina vänner är inte alltid så lätt...*ler*Kram å god natt!!!

Av Annelie - 19 april 2009 21:00

...lite bilder på köket...Jag som skrev att vi hade massor av bilder. Men jag måste tyvärr bekänna att så är det inte riktigt.Massor av bilder finns, MEN sen hur de blev är en annan sak...*suck*Dålig kamera med dåliga fotografer, kan det bli bättre kombination????*L*Men här kommer det några i alla fall:




SÅ ser det ut :)
Jag har inte fixat till ngt inför fotograferingen...tycker inte om sådant;)SEN hade vi faktiskt lite fest igår när korten togs;)DET som är kvar är: Kakel, som blir högblankt vitt, avlångt ( 10x20cm) med fasade kanter ...*snyggt!!!*Tapterna är från Midbec och fårn kollektionen Prado,Visst e de snygga???..* me like!!!!*Tapterna kommer att hänga mitt emot köket...jag själv tror att det kommer att bli en härlig kontrast..MEN det kommer bilder på det åxå;)Ps: Detta med kakel och tapeter har vi andra som gör...vi kan inte det själv, så därför anser vi oss nu färdiga med köket i alla fall för våran del;) DsNu ska jag gå och mysa lite...KRAM!!

Av Annelie - 18 april 2009 22:15

NU e köket klart....*pust*Här har det städats och varit på vift, beställt tapeter så att håret blivit grått...*bör nog snarast färga det...*MEN till slut...*IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHA*FAST det e bara det vi kan göra som e klart...Kakla kan vi inte såååååååååå det ska ngn annan göra, men kaklet är beställt;)Samma med tapeterna....Så i dagsläget är det klart för VÅRAN del..ÄVEN med uppröjjningen..städa, kasta och sortera om...FY så härligt...BILDER???Kommer sen...jag lovar..massor av dem om ni vill;)NU dricker vi öl och firar..sen ut;)Kram tills vidare................

Av Annelie - 15 april 2009 20:30

Ja det rullar på, elen är numera klar!!! Så jag har nu lagat mat på min nya spis!!! Och hur underbart var inte det på en skala tro?Imorgon kommer elkillarna och färdigställer lite småsaker.Kort har jag tagit men jag orkar inte lägga ut några bilder nu utan tar det kanske imorgon..*ler*KRAM!

Av Annelie - 15 april 2009 19:15

Lite uppdatering om min gulliga Bettan..Imorgon får hon komma hem, hem till sitt hem, inte på lassa...*tack!!!*Hon har fått blod och lite annat lull lull så värdena var bättre, men hon har nu tackat nej till att fortsätta ta cellgifter.( tror att hon har tackat nej tidigare...men jag blandar ihop tillfällena...men hon vill inte ta dem något mera har hon sagt...)SÅ imorgon ska jag och lillan ta en prommis till farfar och hälsa på Bettan...*ler*MÅSTE passa på så mycket man kan och så länge hon orkar...!!!!Så nu "glider" vi ett tag till på det här...men det känns ändå inte bra......PS: Tack ni som har kommenterat!!! DS
KRAM!

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards