Alla inlägg den 13 december 2012

Av Annelie - 13 december 2012 19:26

Ska väl börja med att säga att jag faktiskt alltid varit nöjd med Telia, trots att de är dyra, och nä, har aldrig haft problem vid kontakt med dem osv, så det är juh positivt, tills nu då...

Vi bestämde oss för att säga upp bredbandet och telefonin från Telia, mycket pga att de är dyra, men även för att vi nu dragit in fiber och Telia kan inte leverera fullt ut till oss, 100/100 lina.

Däremot finns det andra som gör det och vi har då valt att byta.


Och vad händer?

Jamen då ringer de från Telia, en sån där marknadsundersökning, och frågar varför vi har sagt upp bredbandet, första gången svarade jag på frågorna ...andra gången blev jag rätt sur, svarade även här på frågorna, tredje gången svarade jag bara ,att varför jag säger upp mitt abbonemang hos er angår väl bara mig och ingen annan el hur? ja vad tusan skulle tjejen svara på det?

Och då fick jag naturligtvis dåligt samvete, tänkte att det är faktiskt inte hennes fel att hon ringer, det är hennes jobb så jag skämtade bort det och önskade hon en fortsatt trevlig kväll och God Jul, mes som jag är.

Jaha..då ringer de igen..idag, nyss..

Ja då kunde jag inte hålla mig längre, och sa bara att jag har redan svarat och frågade henne hur jäkla många gånger ska ni ringa ? 10 ggr till? har redan svarat på era jäkla frågor!

Hon bad såååå mycket om ursäkt och sa att hon skulle ta bort mig från listan...

Jag tackade surt, önskade INTE en fortsatt trevlig kväll el God Jul heller för den delen..

Så bra var det med det..:)


Är inte upprörd längre, har varit ute och skottat av mig frustrationen ;)

 


Av Annelie - 13 december 2012 16:31

Har landat hemma från jobbet där vi idag har haft luciafirande med våra härliga barn.

Vi var ute och sjöng så att alla föräldrar med övriga släkt och vänner kunde vara med och se, vi tackar vädergudarna att iår var det inte -25 grader , utan härliga -5 och lite lätt snöfall, såååå mysigt!

Sen var vi inne och fikade, kan säga att jag lätt fick en raketstart på det här med julkänslor...det bara spritter och har sig i kroppen, känner mig sååå otroligt...lycklig?? :)


Tyvärr så blir det inga bilder från jobbet, tysdnadsplikt osv, man ska och bör inte lägga ut bilder på blogg, fb osv från förskolan, finns faktiskt en del som inte vill att deras barn ska fotograferas och offentliggöras, och det ska man respektera! Fotografera sitt barn kan man göra i alla fall;)

Men bjuder på en bild från google:

 


Såg ett filmklipp på fb, där de ( från Piteås lucia )  sjöng så vackert för den unga mannen/killen som dog så tragiskt i en bilolycka häromdagen, tårarna trillade, var så otroligt fint gjort, och de sjöng så vackert!   


Önskar er alla en fortsatt trevlig luciakväll! Jag ska ta mig i kragen och ta en svängom med  dammsugaren ååå tvätten åxå, icke förglömma ;)

Lillan drar en sväng till en kompis så det gäller att passa på, hon har nått emot mitt dammsugande, hon blir sååå arg när jag startar den, så man får verkligen anpassa sig numera.


Och...äter nu dessa Niferex..å tja..är nog liiiite förtidigt att uttala sig efter bara nån tablett, får väl återkomma om nån vecka för lite hälsouppdatering   

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards