Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Lucia!

Av Annelie - 13 december 2012 16:31

Har landat hemma från jobbet där vi idag har haft luciafirande med våra härliga barn.

Vi var ute och sjöng så att alla föräldrar med övriga släkt och vänner kunde vara med och se, vi tackar vädergudarna att iår var det inte -25 grader , utan härliga -5 och lite lätt snöfall, såååå mysigt!

Sen var vi inne och fikade, kan säga att jag lätt fick en raketstart på det här med julkänslor...det bara spritter och har sig i kroppen, känner mig sååå otroligt...lycklig?? :)


Tyvärr så blir det inga bilder från jobbet, tysdnadsplikt osv, man ska och bör inte lägga ut bilder på blogg, fb osv från förskolan, finns faktiskt en del som inte vill att deras barn ska fotograferas och offentliggöras, och det ska man respektera! Fotografera sitt barn kan man göra i alla fall;)

Men bjuder på en bild från google:

 


Såg ett filmklipp på fb, där de ( från Piteås lucia )  sjöng så vackert för den unga mannen/killen som dog så tragiskt i en bilolycka häromdagen, tårarna trillade, var så otroligt fint gjort, och de sjöng så vackert!   


Önskar er alla en fortsatt trevlig luciakväll! Jag ska ta mig i kragen och ta en svängom med  dammsugaren ååå tvätten åxå, icke förglömma ;)

Lillan drar en sväng till en kompis så det gäller att passa på, hon har nått emot mitt dammsugande, hon blir sååå arg när jag startar den, så man får verkligen anpassa sig numera.


Och...äter nu dessa Niferex..å tja..är nog liiiite förtidigt att uttala sig efter bara nån tablett, får väl återkomma om nån vecka för lite hälsouppdatering   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 24 december 2013 11:29

Julminnen är något man skapar genom traditioner, vad man har upplevt från det man är liten och hela vägen upp till sitt vuxna liv. Jag har många fina mina minnen som jag bär med mig, med mina fina farföräldrar... Tyvärr tog den tiden slut, så gjo...

Av Annelie - 6 december 2013 23:57

Miss me... eller den jag var på väg att "bli"...*suck* Hatar sjukdomar, besvär.. för tid för träning.. det har jag!       I juni är dessa tagna... i år.. hade juh på börjat ngt.. en bit på väg! Fasiken de kan man inte tro när man ser mig nu,...

Av Annelie - 6 december 2013 20:50

En vanlig hemmakväll hemma hos Öbergs... Tv:n med förstärkare å hela kittet går på högsta volym, finalen Idol, japp den ska både se och icke förglömmas, höras.. Mitt i allt får min man ett sms. -Happ bäst å klä på sig säger mannen och drar på s...

Av Annelie - 6 december 2013 08:18

Ja! Ingen försovning idag    Fast jag undrar om lillan och mannen var lite skeptiska ändå? De ställde larmet på lillans mobil igår kväll så att det inte skulle bli samma sak idag, vilket blev en riktig mysmorgon med julkalendern *som vi missat ...

Av Annelie - 5 december 2013 09:34

... eller så inte! Vaknade med ett ryck när jag hör min mans röst i hallen.. Shit! tänkte jag.. Vad tusan är klockan? Tittade lite snabbt å insåg till min fasa att den var 8! Å lillan som har idrott på morgonen och bör vara omklädd och klar...

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards