Alla inlägg den 14 december 2012

Av Annelie - 14 december 2012 19:52

Så underbart med helg, och jag ska bara vara!

Julklappsinköpen väntar vi med in i det sista,*för vi gillar att stressa*

Vi vet precis vad vi ska köpa, och som det verkar just nu så klaffar det vi har tänkt, vi ska bara spåna vidare på en sak ;) 


Sonen däckade i hög feber igårkväll, så han blev hemma från skolan idag, fortfarande hög feber och ligger mest och sover, fick kompa ut vid 14-tiden idag för mina gulliga kollegor, så jag kunde åka hem och ta hand om lillvännen *som faktiskt då e hela 15 år* :)

När jag kom hem var det så fint på infarten, mannen hade varit hem och skottat med traktorn, så jag valsade runt med snöföraren och finlirade lite här och där, som altanen osv, gick som smort kan jag lova.


Sen att sömnen inte blev den bästa i natt tar vi igen ikväll, tror jag *hoppas*, vid 23-tiden igår kväll, precis så där lagomt att man hunnit somna in, ringer telefonen från svärfars boende, han hade ramlat i en stentrapp och var på väg in på akuten.

Så det var bara för mannen att åka in och möta upp han där, gick relativt fort på akuten, ingen röntgen utan de tyckte att det skulle avvaktas till idag.

Mannen var hemma strax efter 00-tiden för att sen stiga upp vid 3 för att åka och jobba, snöröjja, kan lova att han e helt slut just nu, ögonen går i kors, men vaken är han...än :)

För svärfars del blev det röntgen idag, han hade slagit av höger arm (brutit) under axelkulan, och det går inte att gipsa så det blir att stödja med mitella nu under 6 v, efter det får man hoppas att det har läkt.


Nu i eftermiddag hade vi besök från A-jaur! Så himla roligt! Tycker verkligen om när våra vänner därifrån kommer och hälsar på, även om det var en snabbvisit, det hade varit nere i stan och handlat julklappar, men lite surr och kaffe fixade vi allt, och lillan, hon blev jätteglad! hon tycker så mycket om när de kommer, och blev lite lätt besviken när hon kom hem från kompis och insåg att de inte skulle stanna över natten :)


Kvällen fortsätter i lugnets tecken, har inte gjort många knop här hemma, och det blir inte så mycket mer heller, tända lite ljus, mysa framför tv:n, dricka lite glögg, och läsa lite bok...


 


Funderar på att pröva Limeglöggen, nån som prövat? är den god?...om inte annat så vet jag det snart :)

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards