Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Annelie - 1 oktober 2009 19:45

Tiden bara springer iväg, känns om allt bara går en förbi!

Men vilken underbar höst! Vackert ute, men kylan börjar smyga sig på, sakta men säkert. Det är nu man börjar få lite lätt panik.

"få se nu, har barnen bra jackor, skor, vantar m.m.???"

Man rotar i garderoberna och börja känna sig lite smått fattig, kläderna är urväxta, skorna är försmå och inget kan den yngsta ärva för de andra barnen är tok förstora...*suck*

Tack gode gud för en av mina systrar! Har fått hjälp av henne att köpa vinterstassen åt yngsta dottern och sonen...( hon arbetar på en sportbutik) *se tidigare inlägg* Det enda jag behöver göra nu är att hämta hem dem, de e betalda och klaraCool

Fast då var det stora damen då, hon är inte enkel.

Där kan man inte köpa vad som helst inte, nä ni!

Men jag måste faktiskt medge att efter lite tjat och gnat så har hon själv varit till stan och kollat runt på en jacka och ett par skor.

Skorna var helt ok måste jag erkänna, var lite smått nervös att hon skulle hitta ett par ballerina skor inför vintern.*vilket hon i princip använde förra året!*

Hon har hittat ett par på Din sko! Med foder!! *jippi*

MEN då är det här med storleken, nu ikväll är det tjejkväll på stan och då skulle hon kolla vilken storlek, har vi otur så finns inte just den här svarta stöveln, men den fanns på deras hemsida och den går att beställa!

Sen var det jackan då, det är tydligen en sån här duffelkappa/jacka i svart och till det vill hon då ha en sån där stor

sjal av något slag..så i vinter kanske hon inte fryserSkrattande

Skor till de andra barnen..ja det blir till helgen, kanske...vet inte riktigt vad man ska hitta på där...men nog blir det säkert något, för i sockar kan de juh inte gå i;)


Nä, första oktober och mitt ex , barnens pappa fyller hela 36 år idag! Grattis säger vi!!! Hoppas du och barnen hade det mysigt hos dina föräldrar!

 

Sen att det börjar bli kallt resulterar i att man på mornarna helt enkelt får ta en dust med skrapan på bilen*gillas inte!´* jag måste då tillägga att avsaknaden av garage gör sig påmind ännu ett år, men nu borde man vara van, har varit utan sen 2004 så ett år mer eller mindre vad gör det???....*ironisk*

Har faktiskt köpt en sån här:

Visa stor bild

OCH vet ni vad??? Den funkar!!! Behövde INTE skrapa rutorna i morse!!! *me like*

SÅ då är det bara snön som måste sopas av när den nu behagar komma...*hoppas inte det här året i alla fallCool*


Nä nu ska jag gå in på FB och kolla runt bland alla mina gulliga vänner:)

Kram och god natt!

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards