Alla inlägg under september 2009

Av Annelie - 12 september 2009 17:00

Ja inte kan man låta bli att handla ngt till de små liven;)

Lillan ska få en McKinley dress:

Jo jag vet, kanske inte flickiga färger, men varför inte??? Då kanske kusinen Elias kan ärva nästa år???:)))
Så nu när man vet så måste man juh köpa handskar och andra små gulliga tillbehör till stassen;)
SÅ det blev en svart rånarluva ( en som man kan ha som vanligt och inte under en hjälm )
Och ett par svarta didriksson handskar, tyvärr inga skor än, hittar inget som jag tycker är OK...

SEN gick jag in på HM, ja då blev det en Hello Kitty klänning i lila och ett par svarta thigts till lillan, en riktigt cool tröja åt sonen svart med tryck i rosa och vitt;)
Sonen har inte fått några handskar eller mössa än, törs inte handla för då köper jag säkert fel och då blir han bara arg, så jag får så vackert vänta och ta med honom själv till stan;)
Däremot vinterstassen är klar för honom har bara inte nån bild på det...

Till oss vuxna blev det vin och lite öl*LER*...OCH godis...till barnen...*vissel

Av Annelie - 12 september 2009 10:00

Helger ska minsann inte underskattas speciellt när man får vara ledig;)
Igår kom min käre syster och hennes sambo med hemleveransen, en pizza special! Till mannens stora lycka!
Deet var riktigt roligt att de kom, det blev surrande och kaffedrickande i all sin ära, sen åkte de vidare till vår andra syster, den minsta i skaran;)
Det har blivit mycket bättre med kontakten nu med syster yster från grannstaden!
Helt plötsligt dyker de upp, ibland har de stannat över osv...Och nu ser vi fram emot att våldgästa dem i stugan som hennes sambo har!!!
ja, allt löser sig till slut, även om det är jobbig period för alla parter när man går skilda vägar;/
*du vet vad jag syftar på syster den lite äldre men mindre;)*

Nä, nu är det lördag, solen skiner, endast vi är vakna och hemma;)
Stora damen sover hos en kompis, sonen är hos sin pappa och lillan, ja, hon har inget val, hon får vara med tråkiga mamma och pappa. *som hon så fint yttrycker sig;)*
Idag blir det nog en sväng in till stan och kolla lite stövlar och några tröjjor till sonen.
Har handlat massor av kläder till sonen, men av nån anledning tyckte jag att han hade tröjor så att han klarar sig, ack vad fel jag hade!!
Det blir lätt så här efter sommaren, att man aldrig lär sig! Det är samma visa varje år.
Nåja, då har man en orsak att fara på stan;)))

Kram!!!

Av Annelie - 10 september 2009 21:45

Till lillans stora förtjusning kom Jan-Erik i dag och grävde upp gången som vi ska göra på baksidan av huset:)
Här står lillan på altanen och tittar på, hellst hade hon velat sitta i grävmaskinen och hjälpt till:)

Jan-Erik håller som bäst på att ta bort stenbron som leder in till vårt förråd, som vi numera använder som entre, förråd och datarum;)

Det här är det som har hänt!
Numera får vi hoppa ut ur huset och klättra in;)
FAST tur vi har den gamla entre;) SÅ vi går ut på framsidan imorgonbitti, så trött som jag är vid halv sju på morgonen så är det nog inte läge att gå ut på baksidan.
Lär säkert förträngt att vi numera INTE har någon bro och kommer därmed att slå halvt ihjäl mig;)))
Nu mina vänner ska jag göra mig nattiklar, ska upp halv sex imorgon, vilket jag för övrigt inte kallar morgon, det är juh rena natten att stiga upp så tidigt...*tycker:)*

KRAM!

Av Annelie - 8 september 2009 20:45

Nja, kanske inte precis men jag kom precis hem från en tripp till en grannby där min farmor och farfar bodde.
Farfar gick bort här i somras efter varit änkeman i nästan 6 år;/
Och nu finns inte farfar kvar, och mina två fastrar, två farbröder och pappa är nu och rensar ut allt som finns i radhuslgh...*pust*
DET är inte lite saker!
Ändå så berättade en av mina fastrar att de har redan rensat en sväng när de flyttade från huset, ja jag säger då det! Nog samlar man på sig saker, det märkér man bara själv hur man är, varje höst och vårstädning så ryker det massor av saker...och någonstans måste juh allt komma ifrån...undrar vart???För inte köper då jag ngt??...*vissel*

Ja ni, vi barnbarn har fått komma dit och hämta lite smått och gott, lite minnessaker eller vad man nu ska kalla det;)
Jag kom hem med:

Kohud;) Jag frågade snällt om jag fick ta den och det fick jag, denna runda kohud har jag ett mycket kärt minne till. Kohuden låg under farfars pianopall och har gjort det i alla år, och det var så jag fann den, under pianopallen, mellan alla kartonger och annat bråte:) Sen finns det en låååååååååång historia bakom åxå, men det blir nästan en bok;)))

Sen var det den här tomten som ingen av fastrarna eller farbröderna ville ha, en av dem sa till och med att den såg skräckinjagande ut!...*skratt*
Kanske den gör det men jag tänker bara på alla jular man var hos farmor och farfar och denna tomte stod lutad mot granen *för den står så dåligt* och i påsen var det massor av karra;)))
OCH vet ni vad??? Iden lilla påsen låg faktisk 2 "marianne";)

Sen blev det den här skålen som jag har tänkt ha frukt i så fort alla äckelflugor behagar dö ut!
Den här skålen hade farmor frukt i åxå, men även när hon gjorde desserter, i den här hade hon alltid hallon och jordgubb med massor av socker i;)))

Sen tog jag lite glas, en ful pedistal*som jag ska göra om*, en paltpanna och lite korgar som jag spraya om och ha i inglasningen:)
Min syster tog lite julsaker, och till min syster som inte kunde komma tog vi en pigtittare, tidningställ, juldukar, och några rostfria skålar *degbunkar* ...osv...

Nä nu ska jag återgå till ingenting, förresten, jag mår rätt ok idag...snuvig och bara lite hostig men det onda i kroppen är som borta...*YES!*

Av Annelie - 7 september 2009 22:45

Sitter just nu och tar feber, för säkerhets skull.
Det känns som om kroppen håller på att ge upp, torrhosta och så där kliande i halsen..så att man vill harkla sig lite då och då.
Sen har jag nyst halva dan, och det brukar inte jag göra förutom när jag parfymerar mig innan krogen:))))
Brukar säga att jag är allergisk mot mig själv;)
Men det verkar inte som om jag har nån feber, en liten höjjning , 37.7 , och det kan lika gärna vara den där lingonveckan som är på "G"...:/

Nä, det är bara ta nån Ipren och lägga sig och hålla tummarna att det inte blir nå mer än det här, har verkligen inte tid med att bli sjuk.

Kramizar på er...!!

Av Annelie - 6 september 2009 22:30

Att jag gör!
TUR att man inte blev målare det säger jag bara, ändå kan jag inte låta bli att måla lite här och lite där och så måste man bättre på lite där*L*
Idag var det fönstret i förrådet som skulle målas klart.
Ett gammalt trä fönster, öppningsbart och litet.
SVART blir det;)))
Just nu så är det blått:( Och karmen runt fönstret var redan målat svart av målaren som målade vårt förråd så nu färdigställde jag endast det som var kvar på fönstret.
När jag nästan var klar såg jag att det var blått MELLAN fönstrerna!
Ja ni..tror ni jag har öppnat och målat där??
Icke det!
NU har jag löst det med att jag ska köpa frostad plastfilm med fint mönster som jag ska dekorera med:)
VILKET kommer att göra att man inte ser att det är blått mellan fönstrerna:)
Iofs så syns det inte så mycket nu heller, men jag stör mig på det...

Hur som hellst, det där med att måla...
Jag är inte bra på det, det lilla som skulle målas resulterade i att jag har färg i håret och på armarna och naturligtvis i ansiktet...hur går det till??? Det var som sagt inte ett jätteprojekt, det tog kanske 10 minuter..
OCH ska bara tillägga, det var lackfärg...INTE lätt att TVÄTTA bort utan då får man så snällt ta lite lacknafta, som vi naturligtvis INTE hade hemma...*suck*

Nåja, fönstret är målat, jag har duschat och allt är frid och fröjd;)))

SÅ nu ska man krypa till sängen och inta sängläge, ny dag och nya bestyr står på agendan:)

Kram alla där ute i internetdjungeln!

Av Annelie - 5 september 2009 22:15

Har ni åx sådana här äckelflugor??? Bananflugor eller vad de nu kallas:(
Kolla här, jag hällde upp den klassiska äppelcidervinägern med en liten gnutta diskmedel i....

Kolla, där sitter de på kanten, innan de hoppar i...och drunknar...
Och vet ni vad???
Jag bryr mig faktiskt inte!!!
Usch vad jag låter hemsk! De har säkert nån viktig funktion i hela vårt kretslopp, har bara inte kommit på vad än, sen tycker jag faktiskt att de är äckliga, det kan jag inte rå för...
Nä..nu ska jag återgå till min färg i håret*ler*
Kram alla där ute i internetdjungeln!
Av Annelie - 5 september 2009 19:30


OM nån har två sådana här lampor till salu, så är jag en villig köpare;)
NU är det tydligen så att denna lampa säljs inte längre på Ikea??? Hittar den inte där i alla fall:/

Så....nu blir det att lusläsa blocket OM det finns Knappa Tulpan bordslampa till salu...*suck*

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards