Direktlänk till inlägg 20 oktober 2013

Magelände!

Av Annelie - 20 oktober 2013 20:52

Jamen då så, då var den helgen över, och den vila jag skulle ha blev juh siså där...

Alltid är det något som händer och sker som man måste ta itu med, just nu så är

alla måsten en dålig stress för mig, vilket leder till att min mage inte riktigt vill vara med :(

Min IBS är riktigt på topp just nu! *grattis åt mig!*

Fast jag får skylla mig själv, det är endast jag som kan ta itu med det, och jag vet vad jag ska göra,

gjort det förr och nu är det bara så enkelt att ta mig i kragen och fokusera på mitt välmående!

Så medicinen ett måste, movicol intages varje morgon!

Träningen e på "G" så den fortsätter jag med, för det mår jag bra av.

Kosten, ja ni, fick jag välja skulle jag inte äta alls, mår bäst då, fast mat behöver man...

Jag läste en artikel i Expressen om 2 veckors metoden, att undvika kolhhydrater, frukt och grönt i två veckor, för

att sen tillföra detta sakta igen..

Läs här: http://www.expressen.se/halsa/ballongmage-prova-tvaveckors-metoden/


Kommer att börja med det från och med imorgon, det svåra har varit att hitta vad tusan KAN man äta?

Jag menar, jag kan inte bara leva på kyckling, fisk osv, vill även äta annat åxå!

Jag har googlat och hittat härliga recept, men kommer att tillföra lite tomat,isbergsallad och broccoli, för det klarar

jag av, det vet jag... så det blir ingen strikt diet.

Men godis, fika, bröd, pasta, potatis, alkohol, läsk,frukt osv kommer att undvikas under en lång period.

Så då borde man kanske börja må bättre rätt så snart :)

Sist jag var så här dålig var -07, då kunde jag knappt äta nå, blev bara kokt mat, proteiner, inget annat, så vi får

se om jag måste utesluta mina tomater, gröna bladet och gröna träd.


Den här söndagen har varit rätt så lugn, varit till stan och inhandlat lite backar till förrådet, tyvärr var hyllan slut som

vi skulle ha, men den finns på nätet så det blir att beställa den där.

Sen har jag fixat lite i tvättstugan och blev rätt så nöjd, så nu är det bara lite småfix i förrådet innan vi landar med

renoveringar för i år. Julen kommer å pengar lär gå till lite paket åt alla barnen, för de har varit snälla i år åxå :)


Nu blir det lite tv   mys och skutt i säng! Ny dag och arbetsvecka nalkas imorgon!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 24 december 2013 11:29

Julminnen är något man skapar genom traditioner, vad man har upplevt från det man är liten och hela vägen upp till sitt vuxna liv. Jag har många fina mina minnen som jag bär med mig, med mina fina farföräldrar... Tyvärr tog den tiden slut, så gjo...

Av Annelie - 6 december 2013 23:57

Miss me... eller den jag var på väg att "bli"...*suck* Hatar sjukdomar, besvär.. för tid för träning.. det har jag!       I juni är dessa tagna... i år.. hade juh på börjat ngt.. en bit på väg! Fasiken de kan man inte tro när man ser mig nu,...

Av Annelie - 6 december 2013 20:50

En vanlig hemmakväll hemma hos Öbergs... Tv:n med förstärkare å hela kittet går på högsta volym, finalen Idol, japp den ska både se och icke förglömmas, höras.. Mitt i allt får min man ett sms. -Happ bäst å klä på sig säger mannen och drar på s...

Av Annelie - 6 december 2013 08:18

Ja! Ingen försovning idag    Fast jag undrar om lillan och mannen var lite skeptiska ändå? De ställde larmet på lillans mobil igår kväll så att det inte skulle bli samma sak idag, vilket blev en riktig mysmorgon med julkalendern *som vi missat ...

Av Annelie - 5 december 2013 09:34

... eller så inte! Vaknade med ett ryck när jag hör min mans röst i hallen.. Shit! tänkte jag.. Vad tusan är klockan? Tittade lite snabbt å insåg till min fasa att den var 8! Å lillan som har idrott på morgonen och bör vara omklädd och klar...

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards