Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Annelie - 3 oktober 2013 18:49

Ja idag var det dags!

Hade ingen tid för provtagningen, men sköterksan som jag pratade med i telefon för ett tag sen sa att när jag lämnar in

hälsodeklarationen så skulle jag bara säga till så tar de proverna på en gång. Sagt och gjort!

Laddade för dagen "D", idag alltså, börjar lite senare torsdagar och hon nämnde att de brukar vara där från 7.30 på morgonen.

Jag var där, 7.30 prick!

Anmälde mig i receptionen, fick hjälp, och sen sa de att jag skulle fånga in en med vit rock, vem det var spelade ingen

roll:)

In jag gick, fångade en i vit rock, de kollade mina uppgifter medans jag nervöst väntade i väntrummet.

Såg framför mig alla sjutusen rör med blod de skulle ta från mig och jag önskade att jag hade fått ett sånt där emblaplåster.

Sköterksan kom tillbaka och jag frågade lite lätt:

- Vilka prover ska vi ta?

- Ja du, ett HB och ett blodtryck... och så log hon så där gulligt

PHU! tänkte jag, inte värre? Jag slipper armvecket! YES! ( brukar gråta och kräkas lite, tål inte blod riktigt)

och mitt i allt så säger hon:

- Upprepa efter mig: Anneli Westerlund..

Längre kom hon inte!

- Men jag heter inte Westerlund, jag heter *******

-Oj, jamen då måste vi ta ett blodgrupperingsprov, så då blir det ett stick i armen i alla fall, det är noga det där att det blir rätt förstår du.

Jaha, det var det de! Min vanliga otur!

Men inga tårar kom, jag kräktes inte, och jag kunde stå på benen när jag lämnade stället   

Men mitt Hb var lågt, 108, blodtrycket, tja det var åxå lågt, 70/104...

Hon rynkade lätt på pannan tills jag förklarade att jag är så, har alltid varit...

Då nickade hon bara.

Hoppas bara inte detta ställer till det så jag inte får genomföra eländet, skulle vara ett slag under bältet nu när jag

faktiskt har ställt in mig!

Nåja, nu ska jag mysa vidare här hemma med alla måsten!

  

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards