Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Annelie - 25 februari 2010 19:43

körde mannen och lillan ner till garaget så att de kunde köra hem skotern som mannen har fixat till, ni vet, vårt stackars rackel?? Tydligen så hände det ngt med lillan för nu har hon sprungit omkring som en galning här hemma med skoterhjälm och kört skoter så det dammar om det *tur jag nyligen har dammsugit*...

Men vad gör man??

Flickan som gör som sin älskade pappa, kan snart byta det mesta i en motor och är inte rädd för fart och fläkt*skratt* SOM pappa sin...

Men så är det, hon får juh vara med, hon följer han till garaget på jobbet och hjälper till, hjälper till med att bygga här hemma, följer med pappa på jobbet och åker traktor, så det är nog inte så konstigt att hennes intresse är motor och fart;)

Ett exempel:

En morgon när vi ska åka i väg på jobb och förskola säger lillan:

-Titta mamma, skohyllan måste skruvas ihop!!! Den vickar!!!

-Ja ser du, säger jag, vi gör det sen idag för nu måste vi åka...

Hon tittar lite på skruvarna som håller ihop hela skohyllan och utbrister:

-Men mamma, mejseln som ser ut som en stjärna ligger juh i skåpet juh!!! Det går fort förstår du!


ja vad säger man?? VI lagade inte skohyllan, det gjordes när vi kom hem, men hon vet och kan...det gillar jag, en tjej som reder sig själv   

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards