Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Annelie - 16 januari 2010 10:32

Fick lite sovmorgon idag, trots att mannen var ut igår och jag steg upp med lillan.

Fick sova till nio;) DET var inte illa! I vanliga fall är det oftast mannen som stiger upp med henne, för han kan inte sova så länge, men är man ut på galej vill man oftast sova lite längre som sagt:)


Igår kväll var lugnet över rätt så snabbt faktiskt, ungdomarna kom hem vid tio!! DET trodde jag inte! Hade inte räknat med dem förrän efter tolvsnåret nån gång.

Sen ringde mannen till stora damen, han ville att hon och hennes pojkvän skulle möta han efter vägen..*gulligt*

Det de gjorde;) Han var hemma rätt så tidigt åxå, redan vid halv tolv, men roligt hade de haft, och det är huvudsaken!


Idag blir det att göra en liten hälsa på dag, systerns sambo fyllde år igår så då blir det att fara och grattta han idag och äta lite smörgåstårta..sen får vi se vart vi bär iväg, men en lung lördagskväll blir det  


En händelse från igår på morgonen:

I bilen:

Lillan säger: mamma, finns det ngt djur som inte har samma näsor som vi människor?

Jag: Tja...hundar och katter??

Lillan: Nä...de har juh näsor...

Tysnaden sprider sig i bilen, lika glad för det är jag, inte så lätt att få igång hjärnan klockan 7 på morgonen...

Lillan utbrister: Myrorna!!! DE har inga näsor! De har lååååååååååång sånna här..*visar med händer och armar spröten som myrorna har*

Jag: ja?? det kan stämma..de luktar och känner sig fram med dem...

*tackar gud att min dotter kommer med egna inslag och ideer*

Lillan: Men spindlarna då??

Happ...där tappade jag allt, vad skulle jag svara nu???

Jag: ja vännen..jag vet inte....


Hon var inte nöjd med svaret om man säger så, så igårkväll googlade jag lite om spindlar, fick i alla fall veta att de har inget luktsinne och de som inte jagar har åtta ögon och ser inte så bra;) De spindlar som jagar har två ögon för att kunna fokusera på sitt byte bättre...Viktigt vetande????*ler*

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards