Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Annelie - 28 mars 2009 16:45

Fast "bara" till huset...*ler*Det blev:


Gipsskivor och annat byggmaterial...


Nytt tak, just nu har vi inget "helt tak"...och så lite foam till golvet...


2 nya dörrar...sen har vi bytt alla dörrar i huset när de här är insatta!!..*hurra!*Åsså en massa golv från byggmax... mitt favoritmärke var det på golvet, nämligen "Rustico".Det märke lade vi i vardagsrum och hall, det som vi nu håller på att ta upp.Ett mycket fint golv, inte så där blankt och halkigt som klickgolv kan vara. Det har en liten skrovlig yta så det känns nästan som naturligt trä på nå sätt...DÄREMOT så fanns naturligtvis inte samma "färg".Det vi har/hade är kastanj, det här är Lapcho, liknar lite bok måste jag erkänna, vilket inte är mitt favvo när det gäller träslag på golv. Det blir så rött:/Nåja...Mörkt trä är snyggas, men det här var fint och så plus i kanten när ytskitet var så bra!!!


Det rödare, klarare träslaget är det nya golvet, det dovare är det som vi hade...Det ska vi förresten sätta i inglasningen!SÅ vi kommer att återanvända;)


Här har jag lagt ut en golvskiva mitt i på det gamla golvet. Så här ser man skillnaden mycket bättre. Som sagt, det gamla golvet är helt klart snyggare;)Kram!

Av Annelie - 28 mars 2009 10:45

Idag bär det iväg till närliggande stad för att handla lite golv och dörrar...MEN jag är sååååååååååå grymt less på dessa besserwisser människor som ska lägga sig i vad som tydligen ska vara bäst för oss??!!!Hmm..hur kan de veta det???vad jag vet så bor de inte här...OCH så kommer det aldrig att bli heller..Nä, åsikter kan man få ha, absolut...men de som ska ha allt svart på vitt och sen överbevisas för att de ska inse att de faktiskt kan ha fel på vissa punkter, kan jag faktiskt undanbeda mig..GE och TA!Bjuda till!OCH framför allt var ÖDMJUK!!!Kram från en irreterad jag...:/

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards