Direktlänk till inlägg 22 december 2009

SNÖ!

Av Annelie - 22 december 2009 09:31

I mängder!

Vi gick och lade oss vid 23 i går kväll, halv två ringer mannens telefon, då var det bara för han att ge sig ut, då hade det kommit i princip 2,8 dm sen vi lade oss för natten!

Sen "lovar" vädergudarna MINST lika mycke till de närmaste dagarna...

Tycker lite synd om mannen, han hade redan varit ute en snösväng, han hann inte mer än komma hem, landa i soffan, krypa till säng tills det var dags igen:/

När jag pratade med han nu för en stund sen lät han mycket sliten, men han är inte ensammen, han som kör snösvängen utanför där vi bor har inte ens hunnit halvvägs än!! Att de sedan har dragit in så att de har större områden gör inte saken bättre förståss. Snösvängen som förr tog 8 timmar tar i dag ca 12-14 timmar för en att köra, så nog har de att göra...

Dock måste jag tillägga, man ska inte klaga, här i norr har vi gått om traktorer och duktiga förare om man jämför med södra sverige där de har mindre vana av dessa stora mängder snö...


Nog om det...

Är hemma idag med en krasslig dotter*suck* så här lagom till jul, man får hoppas att hon bara är lite sliten, men hon klagar fint över en "trasig" hals som hon så fint yttrycker sig*ler*

Imorgon är det arbetsdag, lillan är ledig med storasyster och om hon blir sämre kommer mannen att vara hemma med henne men det får vi se, hur det blir...

 
 
Ingen bild

Anna E

22 december 2009 12:05

Låter inge roligt att lillan är krasslig, hoppas hon bättrar på sig snart så hon får vara frisk under julafton *ler*

Javisst har vi tur här i Norrland med erfarna traktorkuskar, skrattade massor då jag såg nyheterna igår, tänkte på peder... i Sthlm har dom tydligen "kaos", med andra ord inte vana och inte heller förberedda med resurser o s v! Så en stor eloge till alla traktorkuskar, dom gör ett fantastiskt jobb med så mycket snöröjning.. som gör att det blir framkomligt till jobbet varje dag ;) (fast visst vore det frän att måsta ringa på morgonen till jobbet och säga att man är så insnöad att man inte tar sig ut) sen ligga hemma utan måsten en hel dag och bara mysa. Men det är sånt man bara drömmer om ;) Hoppas ni har det bra i övrigt, KRAMAR

 
Ingen bild

annelie

22 december 2009 12:19

Nä du Anna, här uppe i norr går inte det med att säga att man inte kan komma;) lite snö stoppar inte oss;)) medans vissa delar av landet så stänger de skolor m.m *LER*
Nä, man får så vacker sopa av bilen och köra med vett så kommer man fram;)

 
Karin

Karin

22 december 2009 13:00

MER snö?? ja, hörde att vädergudarna lovat det. Jag hoppas att det inte kommer så himla mycket mer här, åtminstione inte på juldagen för då ska jag ut på vägarna.

http://livetpoenpinne.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 24 december 2013 11:29

Julminnen är något man skapar genom traditioner, vad man har upplevt från det man är liten och hela vägen upp till sitt vuxna liv. Jag har många fina mina minnen som jag bär med mig, med mina fina farföräldrar... Tyvärr tog den tiden slut, så gjo...

Av Annelie - 6 december 2013 23:57

Miss me... eller den jag var på väg att "bli"...*suck* Hatar sjukdomar, besvär.. för tid för träning.. det har jag!       I juni är dessa tagna... i år.. hade juh på börjat ngt.. en bit på väg! Fasiken de kan man inte tro när man ser mig nu,...

Av Annelie - 6 december 2013 20:50

En vanlig hemmakväll hemma hos Öbergs... Tv:n med förstärkare å hela kittet går på högsta volym, finalen Idol, japp den ska både se och icke förglömmas, höras.. Mitt i allt får min man ett sms. -Happ bäst å klä på sig säger mannen och drar på s...

Av Annelie - 6 december 2013 08:18

Ja! Ingen försovning idag    Fast jag undrar om lillan och mannen var lite skeptiska ändå? De ställde larmet på lillans mobil igår kväll så att det inte skulle bli samma sak idag, vilket blev en riktig mysmorgon med julkalendern *som vi missat ...

Av Annelie - 5 december 2013 09:34

... eller så inte! Vaknade med ett ryck när jag hör min mans röst i hallen.. Shit! tänkte jag.. Vad tusan är klockan? Tittade lite snabbt å insåg till min fasa att den var 8! Å lillan som har idrott på morgonen och bör vara omklädd och klar...

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards