Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Annelie - 17 februari 2012 21:25

Veckan har varit rätt så hektiskt, från möten lite här och där i länet, eller okey, i älvsbyn ;)

Fast jag tror min lediga dag idag var värst eller händelserik om inte annat ;)

Började dagen med de dära morgonbestyren som man alltid har, stiga upp, några koppar java osv.

Stora damen hade kommit redan igårkväll så henne fick jag minsann väcka, vilket gick över förväntan!

Vi gjorde oss klara och drog till min syster där lillan skulle leka med sin kusin, vilket jag e glad över! Tror lillan skulle varit lite lätt uttråkad över att följa med oss till Luleå...

Iväg for vi, hittade parkering och in på Tandvårdstjosanhejsan där stora damen hade tid hos bettfysiologen, låter skumt det där, men det heter faktiskt så ;)

Efter en grundlig undersökning så kom de fram till att hon behöver en bettskena som ska användas på natten, så hon fick bita i nån äcklig rosa gegga, trodde jag skulle kräkas bara av synen!! Men hon var så duktig!

Efter det var klart gick vi in på stan, apoteket fick sig ett besök, sen lunchade vi lite fint ett skrov på nå som heter Tasty? Tror jag?

Stora damen hann även träffa en god vän och medans de surra gick jag in på Ur och Penn där jag fyndade en väckarklocka till stora damen, så nu rackarns ska det inte "sova över" som lillan brukar säga;)


Jahapp, sen bar det iväg, från Luleå till Älvsbyn för att lämna hem henne. På vägen hem stannade vi till på hennes pappas jobb och sa Hej..

Efter avlämnadet i Älvsbyn så blev det hemfärd för mig till Piteå...

Väl hemma ringer en vän, hon behövde hjälp att ta sig till busshållplatsen vid Havsbadet för hon skulle till Skellefteå, tja, det var lika bra att sätta sig i bilen igen * som fortfarande var varm och skön *och dra iväg;)

När jag lämnat henne så vänder jag tbx hem, på vägen hem efter havsbadsvägen ser jag nå konstigt, ett par baklampor på en bil som tänds och släcks...Sen tänds varningsblinkern, jaha tänker jag, va nu då,vad har hänt? bromsar in, kör så där försiktigt fram, tänkte om nån har kört på nått djur eller nå.

Nä, där står två kvinnor och viftar förtvivlat med sina armar!

Jag stannar och kliver ur bilen och frågar vad som har hänt, vi pratar och jag kollar på bilen, den ryker och luktar allt annat än bra, så nog fattade jag att det här var inte som det skulle.

Jag gav som förslag om nån ville följa med mig hem så kunde min man hjälpa dem att ställa en diagnos på bilen, och de ville det.De var sååååååå glada och tacksamma! Så en av kvinnorna hakade på, mannen kom ut ur huset och följde med kvinnan tillbaka.

De fick bogsera bilen ner till min mans jobb där de konstaterade att det var ett stort fint hål i oljetråget..:(

Men för kvinnorna löste det sig, de kom iväg ( även det en lång historia )och var mycket tacksamma för den hjälp de fått av oss.


Sen landade jag i soffan efter de hade åkt, då ringer min gulliga granne, dags att få behandling;)

Härligt!

Så nu e jag behandlad igen med samma metod som förra gången! Känner mig så "fri"...SKÖNT!


Imorgon ska jag skutta omkring i vimmlet med glada vänner, det längtar jag till!

Kram där ute ni som orkat läsa;)

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards