Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Annelie - 24 maj 2010 22:48

På alla plan!

Igår så gick det hett till vill jag lova! Både jag och mannen jobbade så svetten lackade.

Han listade runt dörrar och kvarvarande fönster, och det vill inte säga lite, har sparat på det länge vill jag lova, sen i vinter nån gång. MEN nu är det äntligen klart, i alla fall den biten.

Jag har grundmålat ute, runt vår ny insatta ytterdörr på baksidan, runt fönstrena på inglasningen, oljat in altanen och målat lite inne hann jag med  

Känns riktigt bra att ha det gjort, speciellt när regnet nu öser ner, så nästa gång solen sticker fram blir det till att färdigmåla det man har påbörjat.


Sen hade vi turen på vår sida, mannen har sålt sin BMW, tyvärr måste jag säga för det var en riktigt fin bil!

Sen grävde mannen upp en massa skifferstenar som låg på framsidan, han hade tänkt kasta bort dem, men med lite övertalning så lade han ut dem på blocket, och det tog inte länge så kom en herre från Luleå och köpte hela kalaset!!! Inte illa!!!

Nu känner jag mig nästan taggad att sälja bort en massa saker, fast tyvärr så har man nog inte så mycket mer av värde här hemma som nån vill köpa.

Mamma min var förbi en sväng i lördags, lyckades kläcka ur mig att jag faktiskt hade grävt upp pionerna, visste inte om jag skulle tordas säga det, jag vet hur mycket hon tyckte om dem. Mamma har numera räddat dem från en säker död vill jag bara säga, hon tog hem de uppgrävda pionerna och jag vet att de kommer att växa och bli minst lika fina som de var här...  


Idag har jag försökt färga stora damens hår, hon vile ha det lite ljusare, det gick tyvärr inte så bra, blev ingen skillnad alls tyvärr, ,måste nog rådfråga nån frisör eller kanske till och med kosta på en tid så hon kan bli lite ljusare. Hon vill dock inte bli blond *YES!* Bara ljusare än det mörkbruna hon har nu.

Medans vi färgade håret åkte min man iväg med sin syterson till Luleå och tittade på en bil, och skam den som ger sig, den här bilen var bra så det blidde köp, så nu står en volvo 850 S på vår gård...får se hur länge den får vara kvar  


SÅ nu kan man känna lugnet, två bilar har vi igen, inne i huset snart klart, ute är på "G" och vi är friska och glada, vad mer kan man begära?? en miljon kanske??


Nä nu ska jag ta hand om min tvätt, har gjort det till och från hela kvällen, slagits med omaka sockpar, trillat in mig i sängkläder, ramlat i det lilla trappsteget för jag såg det inte när jag bar all min tvätt...*nästa gång får jag nog gå två gånger* SÅ ett litet blåmärke får jag nog allt på mitt vänstra ben;)


kram och godnatt!

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards