Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Annelie - 1 maj 2010 20:35

en hund...*suck*

En tik vill vi ha, och vilken ras det står oskrivet än så länge, men vi vet att den ska inte vara stor som en björn i alla fall.

Jag tror att den mesta tiden  i mitt liv går ut på att titta på blocket, ringa och prata och sen allt körande för att träffa alla dessa hundar.

NU handlar det visserligen bara om tre hundar som vi har kikat på, men ingen som vi kände att DEN vill vi ha.


Tiden går, och suget blir bara större och större, men vi har krav åxå och kräsna, vilket man ska vara.

Vi provade på gulliga Ruff, och vi fick oss verkligen en tankeställare vilket gör att vi är mycket mera noga nu när vi tittar efter en lämplig hund.


Att det skulle vara så här svårt att hitta ngt som passar just oss trodde jag aldrig, sen tänker man tillbaka flera gånger på de härliga hundar vi hade, vi kan inte få tillbaka dem, men vi kan minnas och önska att den hund som vi skaffar ska bli minst lika fin om inte ännu finare  

Sen att vi är oense gör inte saken bättre, jag är mera öppen för olika raser och blandningar än vad min man är, så urvalet blir bara mindre och mindre.

Nåja, kanske nån gång här framöver så hittar vi den lilla tikvalp vi nu vill ha, så om ni känner nån eller vet av en tik så hör gärna av er till oss, vi tar tacksamt emot hjälp i vårt sökande*L*


kram från hundletande jag;)

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards