Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Annelie - 13 februari 2009 21:00

Hahaha!!!SÅ slipper jag kanske se ut...

Har idag varit rökfri i hela 4 månader!!!Hurra för mig!!!*bjuder någon på tårta???? e så gottisugen!!*Kram!!!Bild: Multimediabyrån

Av Annelie - 13 februari 2009 19:30

"Grrr*Morr morr och åter morr...Så kände jag tidigare idag, och gör det fortfarande...*e faktiskt lite långsint*Fick hämta lilla damen på sin förskola idag. "hon e lite hängig och orkar inte med verksamheten"Visserligen hade jag sagt att hon hade sovit dåligt, hostat mycket och sen steg vi upp före tuppen såååååå......MEN...Okidoki...jag jobbar inom samma branch så jag måste juh som visa att jag e bra på det här *SMILE*..så tur i oturen så gick jag ett fm-skift, lite barn på förskolan och sen en massa härliga arbetskollegor."åk du" "vi löser de här"...Osv...Sagt och gjort, jag hämtade lilla damen. Och visst var hon hängig, det måste jag hålla med om, men inte sen idag...nej och åter nej, helt galen e väl rätta ordet att stava till ...Men som sagt, det är ett tuffare tempo på förskolan än hemma så vi får väl se om det bara var tillfälligt eller om det blir ngt värre utav det här...*hoppas inte!!!*När vi kom hem så hejjade jag på min gulliga granne..*fy så hemskt* tänkte jag i mitt stilla sinne...Just då, i detta skede packade hon in sin dotter och sig själv i bilen...finklädda men så lite smink som möjligt...När hon backade ut från gården sin följde det fler bilar efter hennes, med släktingar...På väg för ett sista avsked av sin pappa, morfar...ja allt vad han nu var...Mmm...inte lätt det där, med avsked..Lilla damen säger:-Vart ska Ebba då?-Ja du, säger jag...hon ska säga hej då till sin morfar han har blivit en ängel sa jag..-E han dö då?..blir hon ledsen då?-Ja säger jag det är han, och ja nog tror jag hon blir ledsen, skulle inte du bli ledsen om farfar blir en ängel?-Ja..säger lilla damen...då skulle jag gjåta hela dagen..-Åh...mamma!-Ja?-Då får jag juh ingen soklad!!..*choklad*=översattJa...barn e för härliga! Det kan absolut komma vad som helst ur deras små söta munnar...*ler*Fast det är svårt det där...med döden...hur man ska förklara för de små barnen...när man knappt kan förstå döden själv. Man vet att den finns och att den gör ont i själen och i hjärtat...Hur ska man förklara det för en 4 åring?...Ja..det är inte trevligt det där med döden...Så...imorgon kanske det blir ett litet roligare inlägg....men tills dess...Kram!

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards