Alla inlägg den 25 september 2013

Av Annelie - 25 september 2013 20:00

Tog mig i kragen igår under dagen och ringde ett samtal, tog ett beslut närmare sagt.

Så om allt går vägen så kommer jag inom 60 dagar göra en behandling som heter thermachoice.

Den går ut på att jag under narkos tar bort livmoderslemhinnan som i mitt fall inte fungerar som den ska, dysfunktionell som de säger där uppe på lass.

Jag blir  planerad för värmedestruktionsbehandling med Termachoice. Syftet med behandlingen är att minska menstruationerna och få bort mina smärtor samt uppkomsten utav cystor. I några fall försvinner de helt. Termachoice-metoden innebär att en ballongkateter förs in i livmodern. Ballongen fylls med varm vätska och livmoderslemhinnan, som ger menstruationsblödningarna, förstörs. Ingreppet kan göras när som helst under menstruationscykeln.


Så lite lätt nervös är jag kan jag lova, inte för att genomföra detta, utan för narkosen, gillar inte att ha kontroll över saker som händer runt omkring mig, men nu har jag inget val.

Ska dock först fylla i en hälsoblankett, ta lite prover och eventuellt en undersökning, vilket de inte trodde jag behövde genom att jag genomgått några stycken nu under kort tid, så de trodde att de kunde räcka *tacksam för det!*

Behöver inte heller vara sjukskriven någon längre tid, 1-3 dagar, och jag får åka hem samma dag som den är utförd, så det känns helt okey :)

Ja detta har jag då att se fram emot, jippi för mig va va va? :)

Nu ska jag mysa med lillan lite innan sänggående, ha en bra kväll alla!!



Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards