Alla inlägg under augusti 2009

Av Annelie - 16 augusti 2009 19:00

Hur tråkigt är det inte när det regnar!!???
Humöret dalar, allt känns lika grått och trist som det är ute.
MEN upp och hoppa och ut och shoppa *ha! det rimmade;)*
Idag efter lunchtid så satte vi oss i röda faran och drog till Luleå en sväng. Mycket på grund utav att vi saknar ETT paket golv för att kunna färdigställa hallen ner till stora damens rum.
Golv fanns det, till och med samma som vi skulle ha, vi brukar oftast ha en sån himla otur att ALLT vi köper till huset är UTGÅENDE sortiment, men inte den här gången, sicken tur va???;)
Sen for vi runt lite på storheden, på Biltema, Rusta, Jysk och lite så där. Vi köpte lite onödiga saker som en webbkamera till stora damen, nån leksak till lillan, ett sånt där skydd till bilrutan så att man ska slippa skrapa till vintern...*vet ej om det fungerar men det är värt ett försök!*
Lite godis och lull lull;)

Väl hemma blev det som vanligt lite matlagning vilket blev en härlig Cheddarlasagne a´la LCHF, hittade ett himskans gott recept på nätet;)
Sen har vi bara haft så där himla tråkigt, bara varit...och gjort...ingenting...kul va???
Nåja, arbetsdag imorgon...och resten av veckan så nu gäller sängen...

SÅ tills vidare...

Ps: Skänker en nyfiken tanke åt min bror, funderar på vad som har hänt???Mamma, om du läser det här, ring mig idag el imorgon! känns lite sent att ringa nu...Ds

Av Annelie - 15 augusti 2009 19:00

Så härligt med ledighet, solen skiner och jag är allmänt på bra humör.I helgen blir det lugna stunden, bara mysa äta gott och må väl, sååååååå ingen fest här inte;)Idag har vi varit på stan och shoppat loss lite, stora damen fick en ny väska, lite kollegieblock, sen var det lite småsaker som syskonen var sugna på.SEN köpte vi ett nytt köksbord!Vi har räknat och pysslat för att få det att gå ihop...Mio´s bord m. stolar skulle gå på ca 9000:- *suck* = för mycketIkea´s helt klart prisvärt, hamnade på 5800:- UTAN frakt= åxå för mycket just nu...Jysk= billigast, men kvaliten??? den brukar INTE vara den bästa..Ja, hur gör man? jättesvårt!Bev i alla fall inte MIO, man tänker mycket i de här banorna som: TÄNK OM lillan gör si el så?? El storebror RÅKAR stappa gaffeln i bordet???Hmm..DÅ vill man verkligen INTE att det ska vara dyra saker man köper, då skulle jag nog gå och sura hela tiden, och muttra något om : Tänk att det ALDRIG får vara nått helt i det här huset!SÅ vi valde jysk, billigt och förhoppningsvist bra;)


Detta bord blev det med två extra stolar till;)*nu håller vi tummarna!!!*
Av Annelie - 7 augusti 2009 18:30

Den första tråkiga men ack så vacker händelse, begravning..De e aldrig roligt...Här kommer en bild från kyrkan:

Ja, man fick ta kort, i slutet, om någon undrar. Det blev som farfar ville ha det. Enkelt, stilfullt och vackert...Gud vad jag kommer att sakna honom, jag är glad att jag fått ha min farfar sååååååå länge, han skulle nu i september ha fyllt 87 år...13 barnbarn och 10 barnbarnsbarn;) DE e inte illa....SEN den andra händelsen, lite roligare då...VI har köpt en bil:)Här är den:Gissa vad???
Av Annelie - 6 augusti 2009 15:15

Idag har det varit lugnt här hemma från morgonsidan.Vid ett tiden åkte jag iväg för att klippa mig, hon hette faktiskt inte Anna...*rodnar*Hennes namn var faktiskt Frida...*ler*Och hon var dukigt;)Så här blev det:

Av Annelie - 5 augusti 2009 11:45

Ja jisses!
Jag och min vaknade av att en liten tjej skrek som bara den från sitt rum.

"Ta bort det, det gör ont, pappa! Jag kan inte röra mig!! PAPPA!!!*

Tror ni man fick lite lätt panik???
Tror ni jag tänkte 112???
HUGA!
OCH jag som trodde att det skulle bli svårt att stiga upp på mornarna, icke det, handlar nog mera om vilken form av väckarklocka man har, visserligen rekommenderar jag inte den här varianten men den fungerar jag lovar...
Det hela handlade om hennes nacke, när det väl kom fram till vad det var växte ytterligare en tanke inom mig...
-har hon feber
-hur är ällmantillståndet förutom skriken?
-kan hon fokusera blicken
-ska jag ringa akuten...

Nåja, så där klockan sex på morgonen så är väl inte omdömet det allra bästa, MEN hon hade ingen feber och hon var helt OK i överigt, så jag tog henne till vår säng där jag höll koll på henne till klockan var 8.00 då vi skulle stiga upp.

Beslutade mig efter lite googlande om barn och nacke, att ringa VC, men när de ringde upp så var hon redan så rörlig och pigg att vi beslutade att avvakta.
Fick lite tipps och att jag skulle hålla koll om det blev värre, ex ont i kroppen,feber, ont i halsen osv..influensan som florerar börjar ungefär så här..
SÅ nu håller jag tummarna att det INTE är det...

Hab-teamet har varit här idag där vi gjort en habiliteringsplan för sonen. Kommer säkert att fungera bra..är mycket hoppfull faktiskt! Så nu håller jag tummarna för det åxå att det ska fungera;)

FICK däremot klipptid imorgon, dock inte hos världens bästa Sofia, för hon är sjuk:( Men hos någon anna, hoppas hon nu e bra, för nu ska jag bli kort!!!;)

Av Annelie - 3 augusti 2009 16:00

>Ja vad mer kan begära nu när man går in på sista ledighetsveckan..*ler*Kanske lite mera pengar?? EL??Nä, man ska inte klaga, man har tak över huvudet och mat på bordet;)Igår var det åxå sol, min lillasyster och hennes gulliga dotter Felicia kom och var hos oss i princip hela dagen..*ROLIGT!*Barnen lekte så bra så jag och syster yster koncentrerade oss starkt på kaffedrickande, för det är vi mycket bra på;)idag har jag och barnen varit till stranden;)Jag kollade på nätet,, hur vädret skulle bli och hann bli lite smått nervös faktiskt. DE lovade en liten regnskvätt..Nåja, in i bilen med ungarn, jag hade juh lovat...OCH inget regn ÄN...OCH få se nu...klockan är strax efter 18..*L*SEN efter stranden åkte jag förbi arbetet, fick en daglig dos med skvaller och lite uppdatering. Det kan juh faktiskt vara bra att veta när man börjar på måndag kanske???:)Här kommer lite gulliga bilder från idag:Lillan har gjort en hög som ska följa med på beachen;) Gullig som hon är har hon sin favvopyamas som är ALLDELES för liten...




Vi äter den sedvanliga kokta korven på hammenviken...mycket god och omtyckt utav barnen:)Sonen ville inte bada idag..har ingen aning varför, han ansåg att vattnet var för kallt men till och med jag satte ner fötterna så inte var det kallt..MEN ibland är det så han tycker och då är det bara så, då gäller det att gilla läget...:)

Av Annelie - 2 augusti 2009 18:30

Fast vilken trevlig helg!De riktiga partytricksen haglade;) *me like*Fredagen började med ett lågtryck här hemma, mannen var trött efter arbetet och jag var rätt så sliten jag med.*hur man nu kan vara det? man e juh ledig...*Så jag körde sonen till busstationen, han skulle åka till sin pappa över helgen, sen gick jag och lillan på stan en sväng, jag behövde köpa lite smink...japp ni läste rätt...Efter vi varit på apoteket röda näsan, så åkte vi hem.Jag och mannen gick och käka på Hawaii och drack en öl till maten *mumsigt* Sen var det raka vägen hem.När vi kom hem fick jag nå ryck, jag klippte gräset *som var som en djungel*, krattade upp eländet, sprayade den sista korgen klart*blev kanonfint*.Sen mellan varven så sms:ade jag med lite vänner och så..SEN var det sängilängen.2 brudar utöver stora damen sov över åxå...*glömde*....Men dem hör man som inte av så jag vet inte riktigt om det räknas???:)SEN kom lördag med stor L..*skratt*Vaknade på morgonen av ett sms av gulliga Anna E. *broders sambo*Sen tog det inte länge så dök de upp, Anna och min bror på en kopp kaffe. Sen var jag och mannen och shoppa lite, var på havsbadet en sväng där lillan fick leka i lekparken.SEN vid 17....Då...Blev det fest...IGEN;)Först kom syster Anna och kusin Roland, sen efter det kom Anna E och broder med bihang, och sen kom Anna den gulliga grannen.MEN den stora överaskningen var....DEN andra systern, från Boden, hon kom åxå, med sin kille Johan!!HUR kul var inte det!!!Så helt plötsligt var vi ALLA helsyskon på samma fest!DET är första gången OM man inte räknar med vår bröllopsfest förra året i augusti;)Här kommer en bild på syskonskaran:Det är faktiskt tripp trapp trull åt fel håll;) Jag som är äldst är minst, och han som är störst är yngst:)Fler bilder finns, men de lägger jag upp på FB;)Men av någon underlig anledning sååååååååå blev det inge mera korttagning från vår kamera EFTER den här bilden...*konstigt?* Eller???*LER

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards