Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Annelie - 21 augusti 2009 19:00

Ja ni mina kära bloggläsare...det är inte alltid lätt det här med att ändra "livsstil", tänka om helt...Äta mera fett och mindre kolhydrater..Jojjo...MEN hur mycket av allt då??Ja, jag googlade lite och fann att ungefär 5%kolhydrater, 20%proteiner och så 75% fett...Låter enkelt va??Det är alltså det man ska/bör få i sig under en dag för att eventuellt kunna gå ner i vikt. OCH det är viktigt att få i sig allt fett, för annars går kroppen i nån form av svält..*jisses*SÅ genom en blogg jag följer så fick jag en kommentar/tipps att gå med i något som heter MinMat..där man man då skriver in vad man äter och hur mycket, sen räknar den ut i procent hur mycket kolisar, proteiner och fett man får i sig.HAPP..det lät juh inte så svårt eller hur??Nå det var det inte...MEN nu har jag lite lätt panik...nu är det så att det där med kolhydraterna går faktiskt bra...men mindre bra med de andra två...*suck*Idag har jag då fått i mig 32%protein, 4%kolhydrater och 64% fett...inge bra alls:(SÅ om ngn duktig människa läser det här, snälla ge mig lite tipps och ideer...just nu har jag ide´torka...Och...TACK Karin för ditt tips!Och hur mår jag då??Säkert som man ska när man äter så här, enligt LCHF...nu har jag varit rätt hård i veckan och kärringen står där vid skogsbrynet och torkar sina tårar...och där lär hon få stå...bara jag nu lär mig hur mycket fett jag kan ta så det inte blir för lite.....Huvudet känns konstigt, trött och lite arg och så...men annars mycket "piggare" , svårt att förklara...men mer harmonisk kanske???;)Låter lite tjorvigt det där, men huvudsaken jag vet...*L*Nä nu blir det lite kaffe och en liten titt i internetdjungeln;)Ps: ingen prommis idag...Ds

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards