Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Söndag

Av Annelie - 16 december 2012 16:37

Så får rubiken bli, igen i brist på fantasi..

Dagen har bestått utav att skotta snö, herrjösses vad snö det har kommit, så jag och snöföraren har verkligen tagit en svängom idag kan jag lova.

Mannen är ledig idag från allt vad skottande heter, så idag, som igår, har bestått i att ta gården alldeles själv, fast det gör inget, när det är helg har man gott om tid på sig :)


Sonen skulle på lilla julafton idag hos sin farmor och farfar, tyvärr så kunde han inte åka, han har fortfarande hög feber, dock inge hosta eller annat men ack så slut. Han är mest ledsen över att han inte ska hinna bli frisk till att åka och gradera sig på onsdag, men än är vi inte där så vi håller tummarna att han blir feberfri snabbt som attan. Men hemma från skolan blir han imorgon sen får vi se hur det utvecklar sig.


Resterande av dagen då?

Tja...googlar lite på julklappar, planerar och har mig, vill att det ska bli så bra som möjligt, dock har julklappen till min man redan blivit öppnad, hade tänkt ge han förköpsbiljett till trettondagsafton på Havsbadet, men igår när en god vän dök upp frågade han om vi ville ha två biljetter, ja va tusan svarar man på det?

Visste inte åt vilket håll jag skulle titta..så till slut sa jag givetvis ja! Det vill vi! Och sen fick jag berätta för mannen vad jag hade tänkt, så nu vete tusan vad jag ska hitta på..ett presentkort på dressman? eller en puss till nyårs? tja, har banne mig inga uppslag..fast iofs, vi har ändå tänkt köpa oss en dyr liten sak så det kan man se som en gemensam julklapp till oss ;)

Men det löser sig säkert;)


Ha en fortsatt trevlig kväll, för det ska vi ha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 24 december 2013 11:29

Julminnen är något man skapar genom traditioner, vad man har upplevt från det man är liten och hela vägen upp till sitt vuxna liv. Jag har många fina mina minnen som jag bär med mig, med mina fina farföräldrar... Tyvärr tog den tiden slut, så gjo...

Av Annelie - 6 december 2013 23:57

Miss me... eller den jag var på väg att "bli"...*suck* Hatar sjukdomar, besvär.. för tid för träning.. det har jag!       I juni är dessa tagna... i år.. hade juh på börjat ngt.. en bit på väg! Fasiken de kan man inte tro när man ser mig nu,...

Av Annelie - 6 december 2013 20:50

En vanlig hemmakväll hemma hos Öbergs... Tv:n med förstärkare å hela kittet går på högsta volym, finalen Idol, japp den ska både se och icke förglömmas, höras.. Mitt i allt får min man ett sms. -Happ bäst å klä på sig säger mannen och drar på s...

Av Annelie - 6 december 2013 08:18

Ja! Ingen försovning idag    Fast jag undrar om lillan och mannen var lite skeptiska ändå? De ställde larmet på lillans mobil igår kväll så att det inte skulle bli samma sak idag, vilket blev en riktig mysmorgon med julkalendern *som vi missat ...

Av Annelie - 5 december 2013 09:34

... eller så inte! Vaknade med ett ryck när jag hör min mans röst i hallen.. Shit! tänkte jag.. Vad tusan är klockan? Tittade lite snabbt å insåg till min fasa att den var 8! Å lillan som har idrott på morgonen och bör vara omklädd och klar...

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Skapa flashcards