Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Snart dax för att möta John Blund

Av Annelie - 28 september 2011 20:22

...för lilla jag ska upp tidigt imorgon, före tuppen till och med! Öppnar på förskolan imorgon och jag känner mig inte så sugen på att gå i sömnen eller framför allt köra bil i sömnen, vill inte krocka juh, har man nu gått och blivit jobbduglig efter att legat sen lördag i den här förkylningen känns det bittert att fortsätta med att vara inlagd på sjukan ;)


Idag har det dock varit lugnt, har tvättat, legat och slumrat i soffan, sett lite tv, facebook:at,ätit och varit på utvecklingssamtal med sonen, allitid lika roligt att höra vilka framsteg han gör, och inte lite heller! E mäktat stolt över han, visst, han har sin problematik som han kommer att få leva med hela livet, men fortsätter det så här så kommer hans liv bli bra, de e jag helt övertygad om;) Naturligtvis, så är det fortfarande ett framsteg, och två tillbaka, men dessa tillbaka börjar bli mer och mer sällsynta, han blir, vad ska man kalla det...mer stillastående, stannar upp här och nu om ni förstår :)

Självklart har han en lång väg att vandra, men jag är förhoppningsfull, sen gäller det att aldrig ge upp, jobba, stärka och finnas där hela tiden, vilket inte alltid är så lätt, man möts hela tiden av motgångar, är det inte han själv så är det från andra människor och deras åsikter och tankar som inte alltid är så..hmmm...bra?? för att säga det snällt.

Min stora dam skrev en dikt åt han på hans fb-sida, å vad mina tårar rann, så underbart fin!

Här är den:


En bror ger stöd och trygghet
som pojke och som man.
När man behöver hjälp
så gör han vad han kan.

... Han ger gärna goda råd,
ett handtag och sin tid.
I livets alla skeden
så finns han där bredvid.

Tillsammans har man minnen
från en tid i samma hus...
Alla lekar som man lekte
och en hel del hyss och bus.

Ja, en brorsa är en dyrgrip
som liten och som stor...
Och nog var det extra bonus
att få just dig till bror.

Ja vad säger man??? Syskonkärlek! Saknar henne så mycket!! Imorgon är det tjejjkväll här i stan och då ska hon hit, tydligen så är det gratis bussar från Älvsbyn, men naturligtvis missar jag henne då, för vi har föräldramöte på jobbet *typiskt* men men...kanske om mötet slutar snabbt så kanske jag hinner ;)
 
Nä, nu ska jag fixa lite inför morgondagen å naturligtvis facebook:a lite, c ya!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 24 december 2013 11:29

Julminnen är något man skapar genom traditioner, vad man har upplevt från det man är liten och hela vägen upp till sitt vuxna liv. Jag har många fina mina minnen som jag bär med mig, med mina fina farföräldrar... Tyvärr tog den tiden slut, så gjo...

Av Annelie - 6 december 2013 23:57

Miss me... eller den jag var på väg att "bli"...*suck* Hatar sjukdomar, besvär.. för tid för träning.. det har jag!       I juni är dessa tagna... i år.. hade juh på börjat ngt.. en bit på väg! Fasiken de kan man inte tro när man ser mig nu,...

Av Annelie - 6 december 2013 20:50

En vanlig hemmakväll hemma hos Öbergs... Tv:n med förstärkare å hela kittet går på högsta volym, finalen Idol, japp den ska både se och icke förglömmas, höras.. Mitt i allt får min man ett sms. -Happ bäst å klä på sig säger mannen och drar på s...

Av Annelie - 6 december 2013 08:18

Ja! Ingen försovning idag    Fast jag undrar om lillan och mannen var lite skeptiska ändå? De ställde larmet på lillans mobil igår kväll så att det inte skulle bli samma sak idag, vilket blev en riktig mysmorgon med julkalendern *som vi missat ...

Av Annelie - 5 december 2013 09:34

... eller så inte! Vaknade med ett ryck när jag hör min mans röst i hallen.. Shit! tänkte jag.. Vad tusan är klockan? Tittade lite snabbt å insåg till min fasa att den var 8! Å lillan som har idrott på morgonen och bör vara omklädd och klar...

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards